Mappen skal naturligvis være enestående, og så skal dit vigtigste projekt her i livet i øvrigt være at gøre verden til et bedre sted.

De danske deltagere i Young Creatives Media, Pernille og Katrine gjorde god figur i konkurrencen i går. Det blev desværre ikke til guld, men rygtet siger, at de fik rosende ord med på vejen af juryen.

Ligesom på fodboldbanen løb Italien med sejren – møgdyr.

Cyber teamet Isabel og Anders var også i gang, og vi venter spændt på afgørelsen. De afleverede i tide til at være med til den officielle Young creatives fest for alle Young creatives i hele verden. Briefen på cyber var fra Unicef, og opgaven var at samle op på sidste års Titanium vinder “The tab project”, som gik ud på at sælge postevand på de fineste restauranter i verden. Vi glæder os til at se løsningen.

Young Creatives zonen var fyldt til bristepunktet, da Saatchi & Saatchis Bob Isherwood (Worldwide Executive Global Creative President Officer Captain Director) holdt sit foredrag “I would hire you if…”.

Som titlen afslører, fortalte han hvordan en kreativ direktør tænker, når en ung og håbefuld viser mappe og sjæl frem. Til de flestes overraskelse var der dog ikke meget vægt på selve mappen, for som han selv sagde: “that better has to be close to god damn outstanding”. Næh, det var mere alt det omkring mappen: Hvem du er. At du ikke tænker i reklamer, men i ideer. At du har interesser uden for reklame, og sågar at dit vigtigste projekt her i livet er at gøre verden til et bedre sted at være. Store ord fra en i øvrigt ret lille mand.

Og lad der endelig lyde et kæmpestort “GODT GAAET, ROEVHULLER” (som det ser ud, når skriver internationalt) til Lasse og Rasmus fra Saatchi, som hev en skinnende guld-løve hjem til Danmark for deres Sprite Zero radio-spots. Lasse og Rasmus har de sidste mange år været med Young Creatives i Cannes, og herfra hersker der absolut ingen tvivl, om at denne baggrund har grundlagt deres succes. Men nu er de blevet voksne og kan ikke lege med os andre længere, så det varer nok ikke længe, før de brænder ud 😉

Og i dag er det sidste dag med adgang til palæet, så det er nu at der skal suges til sig (både i baren og i palæet) og få det sidste med, inden turen går hjem til Dannevang og til hverdagen i den evigt roterende trædemølle. Pokkers

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club