Bureaubiz modtager dagligt en opdatering fra de unge kreative. Søndag bød på en meget voksen oplevelse: Uklar brief fra kunden. Mandag: Røde øjne.

I går landede årets gruppe af danske young creatives i Cannes, til Cannes Lions 2008. Efter en hurtig indkvartering på et af byens hoteller med lystofrør i loftet, røg vi afsted til festival-palæet, fik vores pas og så var der ellers fri leg i palæet.

Et af dagens mest spændende indslag var de to danskere, der deltog i Young Lions press competition. Årets brief kom fra Amnesty International, men at der hverken var en klar brief eller et bestemt budskab, gjorde opgaven tung og til lidt af en mundfuld for Ditte Grandjean og Simon Kragh.

Efter 24 timers arbejde kunne de aflevere opgaven, og til trods for røde øjne mødtes de med resten af Young Creatives for at spise og diskutere dagens oplevelser. Og lad os da lige i samme åndedrag sige tak til Microsoft Advertising for en god middag, der fik os rystet rigtig godt sammen.

I skrivende stund mandag middag er vi begravet i shortlisterne, screenings og seminarer. Som noget helt nyt er der en Young Lions Zone med master classes kun for Young Creatives. Første seminar omkring forandringerne i branchen var meget inspirerende, og resten af ugens program ser også super spændende ud.

Senere i dag går Danmarks cyber team, Anders Fly Kristoffersen og Isabel Hoffmeyer, i konkurrence, så kryds fingre! De afleverer i morgen kl. 20.00.

I aften kl. 20.00 afleverer Pernille Fruensgaard og Katrine Riis Andersen i Young Lions media-kategorien.

I Young Lions Press gik guldet desværre ikke til Danmark (Grandjean & Kragh), men til Holland. Pokkers, men til lykke til de orange sataner, som åbentbart ikke kan nøjes med at klare sig godt til EM.

Young Creatives takker Microsoft Advertising og Clear Channel for sponsorering af årets studietur.

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club