Rygter har fortalt, at Yousee har været i konkurrence blandt 4 reklamebureauer – men rygterne har også gjort resultatet uafklaret.
Det er i princippet rigtigt – men dog ikke helt, lyder det fra TDCs marketingdirektør, Camilla Ramby.
“Vi har været hos 3 bureauer for at få deres input på et strategi-oplæg – men der var ikke rigtig nogen af dem, der ramte plet, så nu har vi taget strategioplægget tilbage på værkstedet,” siger Camilla Ramby og understreger, at bureauerne har fået betaling for deres input.
Det betyder også at samarbejdet med Halbye Kaag JWT fortsætter uanfægtet.
Forhistorien er, at Kim Boisen sammen med den tidligere TV 2 mand, Keld Reinicke, hen over sommeren har været sparring på et strategioplæg. Og selvom overvejelserne om en ny kommunikations-platform lige nu ikke er aktuelle, så er der dog sat konkrete projekter i gang i forlængelse af processen.
“Vi har startet et Corporate Visual Design projekt med Kontrapunkt. Yousee har nogle striber, som er meget markante, men de er lavet til en tid, hvor de skulle fungere på tv og print. I dag skal vi ramme mange flere platforme, og derfor arbejder vi med en helt naturlig modernisering, som gør designet mere egnet til den verden, vi lever i nu,” siger Camilla Ramby.
Hun vil ikke udelukke, at Yousee igen på et tidspunkt vil melde deres ankomst hos udvalgte bureauer.
“Vi er løbende i dialog med bureauer, og jeg har hele tiden lagt vægt på at tale med forskellige for at blive udfordret og være sikker på, at vi gør det rigtige. Nu arbejder vi videre med strategi-oplægget, og så må vi se, hvad der sker. Det kan ikke udelukkes, at vi igen vil søge et input på eksekveringen,” siger Camilla Ramby.