YouSee vælger nyt bureau til at fortælle sin historie

Peter Engholm
25@mail.dk

I begyndelsen af 2010 præsenterede YouSee nyt dialogbureau, men efter et udbud har koncernen nu taget turen igen. Det nye bureau er ikke helt uvant med branchen.

OPDATERET: I gennem en årrække kunne YouSee “nøjes” med et enkelt bureau til at tage sig af hele butikken, inkl. DM og det digitale. Siden er flere specialist-kompetencer kommet til, således at det fremfor ét bureau er et bureausamarbejde, der tegner butikken.

Halbye Kaag JWT er leadbureauet – med bl.a. Zupa, In2media og Designit som støtter. I begyndelsen af 2010 kom en ny bureautype så til: Dialogbureauet i form af Relationshuset Gekko.

Det blev dog til et relativt kort samarbejde, idet YouSee fulgte med kontaktdirektør Per Lobedanz, der blev direktør i Zupa Direct. Og nu har man så valgt et nyt af slagsen:

“Vi har 1,2 mio. kunder i YouSee og har halvdelen af tv-markedet. Men da det er et marked, der er udsat for en stadig mere intensiv konkurrence, er det vigtigt for os at finde nye måder at komme tættere på vores kunder. Hidtil har vi måske ikke været gode nok til at fortælle historien om de ting, man kan forvente hos YouSee,” siger Anders M. R. Sørensen, der er marketingdirektør hos YouSee.

Det nye bureau er valgt efter et udbud. Anders M. R. Sørensen ønsker ikke at oplyse, hvilke eller hvor mange bureauer, der deltog i udbuddet, men han vil godt udpege vinderen, der netop har taget hul på arbejdet: OgilvyOne.

En lykønskning til OgilvyOnes adm. direktør, Jimmy Schougaard, med den nye kunde kommer dog også til at handle om en anden kunde hos bureauet: Telia.

“Lige så stolte, vi er over at have fået YouSee som kunde, lige så opmærksomme er vi naturligvis også i at undgå nogen form for overlap. YouSee er tv og bredbånd, og for Telia håndterer vi udelukkende mobil på privat. Men for at gå med livrem og seler er der desuden vandtætte skodder mellem de to teams,” siger Jimmy Schougaard.