YouSee’s marketingdirektør takker af

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Yousee/TDC skal på jagt efter en marketingdirektør til at lede en af de største marketingopgaver i Danmark i år. Mads Ravn sagde pænt nej tak til jobbet.

TDC har besluttet at nedlægge TDC-brandet over for private til fordel for YouSee.

Samtidig er chefen for den centrale marketingafdeling, Camilla Ramby, stoppet, og man har således været på jagt efter en ny chef til det, der formentlig er en af de største marketingopgaver på det danske marked i år.

Det ligger dog nu fast, at man skal have fundet en ekstern kandidat. YouSees marketingdirektør, Mads Ravn, har nemlig valgt at sige nej tak til tilbuddet om at stå i spidsen for den store opgave.

Dermed forlader han selskabet, men vil i en periode fungere som konsulent på en række strategiske projekter.

”Mads har valgt at sige pænt nej-tak til de nye og spændende udfordringer som han blev tilbudt i MarCom med stillingen som ansvarlig for hele afdelingen. Jeg er dog glad for, at han i en periode vil fungere, som konsulent på en række strategiske projekter”, siger René Brøchner, koncerndirektør for YouSee.

Mads Ravns beslutning handler om, at der venter en opgave, som rummer mange administrative og ledelsesmæssige opgaver, han ikke har kunnet se sig selv i forhold til.

”Jeg brænder virkelig for det, vi har skabt med YouSees nye univers, og de mange dygtige og dedikerede kolleger i hele afdelingen, kommer jeg til at savne,” siger Mads Ravn og fortsætter:

“Hvad fremtiden bringer for mig er endnu for tidligt at sige, men jeg trives klart bedst i en rolle, hvor strategi og selve eksekveringen er i centrum – og ledelsesdimensionen er knap så fremtrædende som den naturligt nok er i en transformationsproces. Men der er uden tvivl en masse kompetente kandidater for hvem stillingen i YouSee må være noget nær et drømmejob.”

Indtil der er fundet en ny marketingdirektør, overtager René Brøchner selv midlertidigt ansvaret for afdelingen.

Aktuelt er sammenlægningen af YouSee og TDC den primære opgave, hvor fokus er på at etablere YouSee som Danmarks stærkeste brand for de danske forbrugere.

”Sammen med marketingafdelingen er jeg i gang med den vel nok største brand- og marketingopgave, vi har stået overfor i YouSees historie. Dette arbejde vil fortsætte med den nye marketingdirektør i spidsen, som jeg glæder mig til at kunne byde velkommen til teamet,” siger Rene Brøchner.