Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Ingen konkurrence men nogle møder og så en beslutning. Sådan er YouSees nye dialog-bureau fundet.

TDC har under marketingdirektør Camilla Ramby fået stor opmærksomhed i bureaubranchen for sin tilgang til bureaurelationer.

Ikke altid lige populær – men hendes tilgang til konkurrencer kan godt vinde en popularitetskonkurrence.

Hun har netop praktiseret den ved valget af nyt dialogbureau til YouSee. Efter at YouSee også er begyndt at sælge mobiltelefoni, kunne man ikke fortsætte hos Ogilvy, der også har Telia på kundelisten.

Nu har man så valgt en ny partner. Det er blevet Magnetix, der med sit udgangspunkt i dialogverdenen har udviklet sig til et digitalt bureau, som er en af branchens mest succesrige. Væksten har været betydelig, og bureauet er i dag det største digitale i Danmark med en imponerende overskudsgrad.

Valget er truffet uden forudgående konkurrence.

“Vi har været på jagt efter et indsigtsbaseret bureau, men vi har også lagt vægt på evnen til at omsætte indsigterne til kommunikation. Vi har først selv identificeret dem, vi fandt interessante, og så har vi holdt nogle møder, hvor vi har lært dem at kende og vurderet deres tilgang, kemi o.s.v. Derefter har vi truffet en beslutning og er gået til kontraktforhandling,” siger Camilla Ramby.

Magnetix er primært valgt til YouSee-budgettet, og valget af bureauet har da heller ingen indflydelse på relationen til Zupa, der mest arbejder på TDC.

“Vi udelukker ikke, at Magnetix kan blive involveret i andre brands, men udgangspunktet er YouSee. Deres stærke digitale profil passer fint til vores behov i relation til dialog-budgettet på YouSee. Vi har fået mobil med på brandet via fusionen mellem YouSee og Onfone, og der er en lang række opgaver og projekter, som vi skal i gang med, så det er først og fremmest på YouSee, Magnetix skal i gang,” siger Camilla Ramby.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club