SoMe-stjerne stifter bureau

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

En af stifterne bag det nye bureau Hippo er en vaskeægte internetstjerne, og ambitionen med bureauet er at skabe de bedste af slagsen. Vizeum er med på sidelinjen.

Nutidens stjerner opstår for en stor dels vedkommende på internettet.

De senere års bevægelse hen imod en mere professionel brug af influencers har gjort det nødvendigt for eksempelvis bloggere og youtubere at have en forretningsmæssig tilgang til det, de laver.

Det faktum er afsæt for det nye bureau Hippo, som er stiftet af Pernille Lotus fra influencerbureauet SMAC, Thomas Høffner fra TV 2 og Rasmus Kolbe, der er kendt på diverse sociale medier under aliasset Lakserytteren.

”Vi oplever at de unge talenter har en rigtig god forståelse for medierne og har talent for at skabe godt indhold, men mangler de rigtige værktøjer til at arbejde professionelt med brands og fuldt ud udnytte deres potentiale,” siger Pernille Lotus, der er client director i det nye bureau.

De bedste på nettet
Og det er så her, Hippo kommer ind i billedet. Ambitionen er ifølge en pressemeddelelse at skabe de bedste internetstjerner og dermed det bedste indhold.

”Det gør vi ved at vejlede vores talenter med erfarne medarbejdere fra branchen og sparre med talenterne. For os er det essentielt, at talenterne er en aktiv del af beslutningsprocessen og er med til at varetage og udvikle deres eget brand og egne kampagner,” forklarer Pernille Lotus.

Hippo er ifølge stifterne et ‘influencer talent og management agency’ og får Thomas Høffner, der kommer fra en stilling som digital projektleder hos TV 2, i spidsen.

Kendt kreativ direktør
Det nyslåede bureaus kreative direktør ved om nogen, hvad han taler om.

På Youtube, Snapchat og Instagram har Rasmus Kolbe under navnet Lakserytteren skabt en karriere som influent og skal i Hippo klæde ligesindede på i forhold til kreative koncepter og indhold.

”I dag laver jeg selv samarbejder med brands og har gennem tiden gjort mig en del gode erfaringer, som giver mig en rigtig god ballast i forhold til at kunne hjælpe de nye talenter i forhold til udvikling af kreativt indhold med en stærk gennemslagskraft,” lyder det fra Rasmus Kolbe.

Skal være bindeled
Hippo skal med andre ord være et bindeled mellem brands, bureauer og influenter og blandt andet sørge for, at influenter og brands mødes tidligt i processen.

”Vi oplever, at brands efterspørger talenter, som de kan være med til at udvikle. Vi vil gerne indgå større aftaler med enkelte brands og på den måde gøre influenterne til ambassadører. Det skal være ordentligt gennemtænkt, og kvaliteten skal være i højsædet,” siger Pernille Lotus.

I stald hos Hippo er i første omgang tre ‘større’ og ti nye talenter.

Partnerskab med Vizeum
Fysisk holder Hippo til på Christianshavn hos Vizeum, der er strategisk partner for det nye bureau.

Parterne kalder det selv for et stærkt interessefællesskab, som er opstået ud fra et ønske om at bygge bro mellem SMACs influenter og Vizeums digitale aktiviteter og kreative koncepter.

”Vi har igennem mange år arbejdet intensivt med influencers som en af vores key offerings i Vizeum. Influenter er gået fra at være et nice-to-have add-on til i mange marketingindsatser at være et bærende element, og det stiller selvfølgelig endnu større krav til vores kompetencer,” siger Kristian Koch Jensen, der er managing director i Vizeum.