Af Peter Engholm 25@mail.dk

Senior tekstforfatter skifter om en uge både bureau og titel ud på sit visitkort. Zupa har herefter to kreative direktører.

Morten Kjær, senior tekstforfatter og mangeårig makker med Michael Robert hos Robert/Boisen & Like-minded, bliver kreativ direktør hos det digitale marketingbureau Zupa – en rolle, han skal dele med bureauets kreative direktør gennem det seneste år, Thorkild Bjerre.

De seneste syv år har Morten Kjær været hos på Robert/Boisen og har før det været hos Saatchi & Saatchi og BBDO.

“Det er jo nærmest familie, jeg siger farvel til. Jeg har haft en fantastisk tid på Robert/Boisen, med super dygtige kolleger, modige kunder og et fantastisk makkerskab med Michael. Men det er blevet tid til for mig at prøve kræfter med noget nyt, og de bureauer, der står det nye, er dem med stærke digitale, strategiske og kreative kræfter. De bureauer flytter grænserne for, hvad man kan, og det vil jeg gerne være med til”, siger Morten Kjær.

Niels Ranum, direktør og partner i Zupa, konstaterer “med slet skjult stolthed”, at det er muligt som digitalt funderet bureau at præsentere et kreativt direktør-team, der figurerer på listen over de 50 mest vindende kreative herhjemme.

“De optræder begge på listen. Men nu sidder de også her, fordi de forventes at være kreative. Men udover at være kreative er de begge afsindigt dedikerede og opsatte på at bringe deres erfaringer ind i en digital verden,” siger Niels Ranum.

Kommentarer

  1. Tillykke Dr. Kjær! Det skal du nok klare godt. Masser af hurra’er og viftende flag herfra.

    Peter

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club