Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Niels Ranum og Lars Tversted er nu ene om at eje web-bureauet. Samtidig har den kreative direktør og en projektchef sagt farvel, mens en ny kreativ direktør er tiltrådt.

“Det bliver vores bølge”.

Således ser Zupa kontaktdirektør og medejer, Niels Ranum, på den aktuelle markeds-situation. Men skal bureauet udnytte mulighederne, så kræver det forandrings-evne, og her var den hidtidige ejerstruktur med tre større aktionærer og fire mindre ikke optimal.

“Samtidig havde vi også en lidt forskellig opfattelse af fremtiden”, siger Niels Ranum.

Resultatet er blevet, at han og adm. dir. Lars Tversted har overtaget hele ejerskabet.

Kreativ direktør Thomas Adamsen var den tredje med en større ejerpost, og han er nu ikke bare ude af ejerkredsen men har også sagt farvel til bureauet. Det samme har projektchefen Mathias Ovdal, der havde en mindre ejerandel. De resterende tre medejere er blevet i bureauet.

At to har forladt bureauet er dog ikke udtryk for, at det er ved at blive mindre. Der bliver fortsat flere på Zupa – bl.a. som følge af to nye store projekter for TV2 og Kræftens Bekæmpelse – og en ny kreativ direktør i skikkelse Thorkild Bjerre er tiltrådt. Han har en fortid hos bl.a. Moland og Hjaltelin, Stahl, hvor han var med til at udvikle den prisbelønnede Rune Clan kampagne for Citymail.

“Vi mener, vi er i et marked med store muligheder, men det indebærer, at vi kan navigere i forhold til at udnytte dem”, siger Niels Ranum.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club