Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Ansættelsen sker hos Zupa, fordi man har brug for at styrke dialog-kompetencerne. Men det udelukker ikke, at også Recommended kan trække på den nye kompetence.

Web-bureauet Zupa har ansat dialog-eksperten Per Lobedanz, som hidtil har været hos RelationshusetGekko.

Per Lobedanz har ry for at være blandt de bedste strateger inden for dialogverdenen, og partner og direktør i Zupa, Niels Ranum understreger, at der er tale om en ansættelse i Zupa. Han afviser således, at der er tale om en etablering af et nyt selskab under navnet Zupa Dialog.

“Vi har ønsket at styrke vores dialog-kompetencer, og her kan Per Lobedanz noget unikt. Derfor er vi glade for, at han har haft lyst til at komme ud til os. Der er tale om en ganske almindelig ansættelse, og så må vi se, hvordan det udvikler sig herfra,” siger Niels Ranum.

Der er ingen tvivl om at snitfladerne mellem digital og dialog er betydelige. Holder man de to op mod hinanden, så vil Niels Ranum i højere grad karakterisere dialog som en selvstændig disciplin end digital.

Zupa har et erklæret mål om at udvikle sin kreative afdeling, men der går lidt tid endnu før der er nyt at fortælle, oplyser Niels Ranum.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club