Af Peter Engholm 25@mail.dk

Thomas Adamsen var kreativ direktør og medejer i Zupa. Nu bliver han digital direktør i Electric/Rainmaker.

Fra nytår slog Hjaltelin, Stahl & Co deres online-bureau Electric sammen med DM søsterbureauet Rainmaker. Samtidig meldte man ud, at man var på udkig efter en viceadm. direktør til det fusionerede selskab.

Den person er nu fundet, og valget faldt på 41-årige Thomas Adamsen, der senest kommer fra Zupa, hvor han var medstifter, partner og kreativ direktør. Thomas har været med helt fra starten af online udviklingen i Danmark, først som en del af MouseHouse fra 1995, et af Danmarks første og dengang mest kendte webbureauer, og siden som en del af ledelsen i Cell Network og Zupa.

“Vi er utroligt stolte over at kunne rekruttere en webprofil som Thomas. Det viser, at vi – i en alder af blot 4½ år – er blevet en etableret og respekteret spiller i markedet. Med Thomas i electric/rainmaker ledelsen er vi nu fuldt ud rustet til at møde virksomhedernes krav om digitale omkostnings-effektive løsninger under finanskrisens skygge. Indtil videre kan jeg kun konstatere, at vi fortsat vækster og bl.a. har haft en nettotilgang på 3 medarbejdere den seneste måned. Det er vandringen til DM og online, vi p.t. profiterer på,” siger Jens Peter Jensen, adm. direktør for electric/rainmaker, i en udtalelse fra bureauet.

Bureaubiz omtalte for nylig, at Thomas Adamsen var en af tre større aktionærer i Zupa, og at han havde solgt sin andel til Niels Ranum og Lars Tversted – og at han havde sagt farvel til bureauet. Her er, hvad han siger goddag til:

“Hjaltelin, Stahl & Co. står for mig som den mest spændende bureaugruppe i landet lige nu, når det kommer til cross media. Der er ingen tvivl om, at det vil være de medieuafhængige bureauer, der vil have lettest ved at tilpasse sig den nye markedssituation, hvor online konstant bliver vigtigere og vigtigere – og hvor tætte og individuelle relationer til kunderne spiller en større og større rolle,” siger Thomas Adamsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club