I Aarhus står Zupa Recommended til at skære ned, mens bureauet ruster op i København, hvor man angiver travlhed. og et ønske om mere sammenhæng i løsningerne som årsagen til en række nyansættelser.
Det sidste handler om, at bureauet har arbejdet på at etablere en one-point-of-contact, så kunderne arbejder med en projektleder uafhængigt af hvilke opgaver, der skal løses.
“Når vi forventer, at vores kreative tænker på tværs af alting, bør vi også kunne eksekvere og producere uafhængigt, og ikke operere med flere projektledere på samme leverancer. Den øvelse er vi ved at være i land med, de nye medarbejdere understøtter udviklingen, og vi kan allerede se nu, at det smitter af på både kvalitet og rentabilitet,” siger adm. dir. Niels Ranum.
Bureauet har også ansat en ny strategisk chef i skikkelse af Miriam Plon Sauer, der har en fortid hos blandt andet Carat Deep Blue. Hun har tidligere været ansat hos Zupa Recommended, og kommer tilbage til bureauet efter senest at have været hos Hjaltelin Stahl.
“I Aarhus har vi Mogens Kristensen, der er strategisk direktør, men vi har følt et behov for at opruste med en strategisk ressource i København. Miriam kommer til at referere direkte til mig, og hun får det faglige ansvar for vores strategiske arbejde,” siger Niels Ranum.
Ud over Miriam Plon Sauer har man ansat Louise Lind, der senest har haft ansvaret for McDonalds hos DDB, samt Katharina Berg, der kommer fra McCann og tidligere har været på bl.a. JWT og Creuna. Tidligere på året bød man velkommen til Marko Matkovic, der kom fra Adtomic.
Desuden er den kreative afdeling blevet styrket med tekstforfatter Anders Rune Mathiasen, der de seneste år har fungeret som freelancer, og desuden har man hos Hjaltelin Stahl hentet AD’er Anne Sophie Leise-Hansen, som blandt andet har været kreativ på Ikea, Egekilde og Sydbank.
Oprustningen sker samtidig med, at Zupa Recommended står til at skære ned med et større antal medarbejdere i Aarhus, fordi man med udgangen af i år skal aflevere Bilka-budgettet til Envision.
Men oprustningen sker i København med folk, der har en anden profil end dem, der står til at miste deres arbejde i Aarhus. Desuden skal man være fuldt leveringsdygtig på Bilka i et halvt år endnu.
Processen med at afvikle Bilka-budgettet skrider stille og roligt frem, og der er ikke meget nyt at fortælle, siger Niels Ranum.