Regnskabet for det digitale dialogbureau, Responsive, er ok – men vælter ikke nogen af pinden.
Til gengæld er stifter og medjer, Tomas Gorrisen rigtig glad for samtidig at kunne præsentere en ny bestyrelsesformand.
Der er tale om Niels Ranum, der ellers har holdt sig ude af rampelyset, siden han for to år siden forlod jobbet som topchef for Zupa Recommended, der dengang var landets største reklamebureau.
Relationen mellem Tomas Gorrisen og Niels Ranum går en del år tilbage.
“Han var en af de virkelig dygtige unge folk, der kom til Tribal DDB i slutningen af 90’erne, og han har jo gjort det virkelig godt siden. Så jeg er rigtig glad for, at han har sagt ja til at træde ind som formand, og det er helt klart tanken, at han skal spille en mere aktiv rolle. Han har en stor viden og et netværk, som vi gerne vil bringe tættere på bureauet,” siger Tomas Gorrisen og tilføjer:
“Med både ham og Peter Schlegel om bord har vi fået tilført nogle yngre kræfter, som vi venter os meget af.”
Regnskabet for 2014 viser en mindre vækst og en noget forbedret bundlinje, men selv om Tomas Gorrisen mener, der er plads til forbedringer, så er han rimeligt tilfreds.
“Vi tjener for få penge, og det skal der gøres noget ved. Men regnskabet skal også ses i lyset af, at vi har åbnet i både Norge og Sverige, og den slags koster. På det grundlag er det ganske tilfredsstillende,” siger Tomas Gorrisen og tilføjer, at man snart kan præsentere en betydelig kundegevinst, der kun har kunnet lade sig realisere, fordi man havde et nordisk set-up.
Nøgletal for Responsive
- Bruttoavance 29,4 mio. kr. +6,5 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 864.706 kr. +3,4 pct.
- Lønandel 76,3 (77,1)
- Resultat af primær drift +0,703 mio. kr. +74,0 pct.
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz