Zupa siger farvel til tre partnere og goddag til en ny

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Morten Eskildsen vil fremover udgøre bureauets partnerkreds sammen med Petter Pablo Sommerfelt-Venegas og Flemming Holm.

Zupa benytter årsskiftet til en ganske stor forandring i partnerkredsen. Tre ud af fem partnere stopper og til gengæld kommer der en ny.

Den ene af de tre, der stopper, er Lars Tversted, og det er meget lidt overraskende. Han hører til de oprindelige stiftere, men forlod sidste år bureauet til fordel for et job som direktør for Designit i København. Det har således blot været et spørgsmål om timing før han ville træde helt ud.

De andre to er Per Lobedanz og Jesper Thomsen, mens digital direktør Morten Eskildsen træder ind for sammen med Petter Pablo Sommerfelt-Venegas og Flemming Holm at udgøre partnerkredsen i bureauet.

morten

Morten Eskildsen har været på bureauet siden 2011.

Per Lobedanz vil fremover satse på sin egen virksomhed, hvor han under navnet Journewise vil søge mere i dybden med CRM og dialog.

“Det er noget, som Per længe har interesseret sig for, og i første omgang har han arbejdet med Journeywise sideløbende med sit virke hos os. Det er gået godt, og nu vil han satse fuldt på det. Per vil dog fortsat fungere som konsulent på forskellige af vores kunder,” siger Petter Pablo Sommerfelt-Venegas.

Jesper Thomsen har ønsket at søge nye udfordringer uden at have lagt sig helt fast på dem endnu, og han vil også fortsat fungere som konsulent hos Zupa.

Samtidig med denne nyhed har Zupa også offentliggjort sit regnskab, der viser et fald i bruttoavancen men en klar fremgang på bundlinjen.

“Vi har ikke som sådan mistet kunder, men det er et vilkår for et bureau, at man risikerer at blive ramt af faldende aktivitet hos de eksisterende kunder. Det er det, vi har oplevet, og jeg mener, at faldet i bruttoavance er inden for de udsving, man må kunne tåle som bureau,” siger Petter Pablo Sommerfelt-Venegas og fortsætter:

“Det vigtige for os er, at vi har fået sorte tal på bundlinjen, og at vi har en sund drift. Vi er ret stolte af resultatet, og nu står den så på vækst både på bunden og toppen.”

Zupa er startet som et digitalt bureau, men har i dag flyttet sig. Man arbejder ud fra en filosofi om, at branding ikke må ende som guidelines og visuel identitet, og at meget af et brand i dag skabes i mødet med kunden.

“Vi ser derfor ikke en sondring mellem branding og taktisk kommunikation. Vores fokus er på at udvikle og kommunikere ‘interessant og relevant brand substans’ på tværs af kanaler og som hænger sammen i tre-enigheden Above-the-line, CRM og digital bevisførelse,” siger Petter Pablo Sommerfelt-Venegas og fortsætter:

“Vi ser således heller ikke en skap sondring mellem digitale aktiviteter og mere klassiske kanaler. Men det er klart, at vi har et digitalt DNA, og mødet med kunderne er også meget digitalt styret. Derfor er det i dag vigtigt, at man er meget skarp på at følge med i udviklingen, og derfor er det helt logisk, at Morten Eskildsen træder ind som partner.”

Nøgletal for Zupa

  • Bruttoavance 21,7 mio. kr. -10,3 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 803.704 kr. +9,6 pct.
  • Lønandel 75 (82,7)
  • Resultat af primær drift +0,814 mio. kr. (-1,507 mio. året før)
    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz