Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Karsten Lange skal i en ny stilling som business director udvikle kundernes forretning og bl.a. være med til at fremtidssikre den. Hans erfaring kommer fra både bureau-, annoncør- og medie-siden.

MediaCom har oprettet en client lead-stilling og til at varetage den rolle, har de kigget i retning af IUM.

Her har de hentet Karsten Lange, som i sin tid var med til at stifte mediabureauet BNP under Mediabrands’ paraplyen.

Han får titel af business director og får ansvar for en kundeportefølje og udvikling af kunderelationer. Derudover skal han bidrage til at innovere Mediacoms processer og produkter – og fokusere på kundernes KPI’er.

Om ansættelsen siger chief client officer, Kristoffer Bæk-Mikkelsen, Mediacom:

”Vi har hyret Karsten Lange som en udvidelse og styrkelse af Mediacom. Det alsidige i hans næsten 20 års erfaring består i, at han ikke kun har været på mediabureauer, men også på både annoncør- og medie-siden.”

Udover BNP har Karsten Lange været med til at lancere Radio 100FM og Det Danske Radiobureau. Begge steder havde han titel af kommerciel direktør. Desuden har han været Head of Campaigns hos Tradedoubler. 

Kommentarer