Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

&Co står bag reklamefilmen, som sætter fokus på onlinesikkerhed.

I dag lancerer Codan en ny kampagne, der handler om online sikkerhed.

Kampagnen består bl.a. af en film, som &Co står bag.

Filmen kommer til at køre på de sociale medier og vil blive fulgt op af informationer, guidelines, tutorials og tips til Codans kunder og børnefamilier generelt.

Om baggrunden for at fokusere på sikkerhed siger marketing og kommunikationsdirektør Mette Heering Pontoppidan:

”Online sikkerhed er et område, der i stigende grad optager og bekymrer vores kunder. F.eks. identitetstyveri, phishing og hvordan børnene bruger internettet”.

Hun fortæller videre, at mange kunder er usikre på, hvordan de begår sig online og forældre er optaget af børnenes ageren på internettet, men føler sig ikke klædt på til at tage snakken med børnene.

”Vi har udviklet nogle tiltag, som adresserer nogle af udfordringer, der er i forbindelse med online sikkerhed. Nogle af udfordringerne kan klares med forsikring, men det er ikke alle og derfor laver vi også nogle tutorials, siger Mette Heering Pontoppidan.

Codan har traditionelt kørt meget klassisk marketing med tv-kampagner, men denne kampagne gør op med dette, fordi man gerne vil mere i direkte dialog med kunderne end man traditionelt har været.

”Vi tog den strategiske beslutning for et år siden, at vi vil arbejde mere below the line – herunder med sociale medier. Vi fokuserer på eksisterende kunder og med at arbejde datadrevet, så vi kan bygge et fundament for omnichannel og retentionaktiviteter,” siger Mette Heering Pontoppidan.

 

Kommentarer