Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Som sædvanlig står Cult selv for markedsføringen af den nye drik, der er uden sukker.

Der er dem, der elsker energidrikke og så er der dem, der ikke gør.

Til de sidstnævnte, lancerer Cult nu et alternativ.

Navnet er Cult WTR (WTR for water) og drikken består af vand indeholdende koffein.

”Vi har fået lavet en undersøgelse, der viser hvorfor der er nogle, der ikke vil drikke energidrikke.  Nu laver vi så et alternativ til dem, der ikke drikker energidrik bl.a. fordi de finder den for sød ,” siger CEO i Cult, Henrik Overgaard.

Undersøgelsen, der er lavet hos Tranberg, viser at udover den søde smag er der især to andre årsager til, at en forbruger ikke drikker energidrik:

  • Højt sukkerindhold – energidrik anses som værende usundt for kroppen (65%)
  • For sødt – smager ikke godt (60%)
  • Sender et signal til omverdenen, som forbrugeren ikke vil forbindes med (27%)

Den nye drik, som der ifølge Henrik Overgaard ikke findes lignende af på markedet, bliver markedsført online, i radiospots og på tv via et sponsorat rettet mod 20-40 årige.

Cult står selv for al markedsføring.

 

Kommentarer