Dansker får internationalt ansvar for marketing i Lidl

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Den nye indkøbsdirektør med ansvar for indkøb, PR og marketing kommer fra et job i Lidl i Belgien.

Jesper Høyer, der hidtil har været adm. dir. for Lidl i Belgien, overtager pr. 1 maj posten som indkøbsdirektør med ansvar for indkøb, PR og marketing i Lidl International.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Lidl er den største kæde i Europa med en omsætning på næsten 500 mia. kr. og Jesper Høyer bliver ansvarlig for 25 lande uden for hjemlandet Tyskland.

Dansk Handelsblad skriver endvidere, at der bag udnævnelsen ligger en intern strid som ifølge internationale branchemedier har fældet både Jacob Høyers forgænger som indkøbsdirektør, Dawid Jaschok samt topchefen Karl-Heinz Holland.

Jesper Højer, der er 35 år, har siden han kom til Lidl i Belgien øget markedsandelen med 50 procent ved bl.a. at løfte kædens profil.