Direktørskifte hos Reputation

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Alexander Peitersen flytter op i en overordnet nordisk rolle, og erstattes i Danmark af bureauets kontaktdirektør.

Alexander Peitersen har i 15 år stået i spidsen for Publicis-bureauet Reputation, som han også er medejer af. Nu stopper han i den rolle og afhænder sine aktier.

Men det er ikke et farvel til bureauet. Alexander Peitersen træder nemlig op i en ny rolle som regional CEO for hele Publicis Communication i Norden. Det er et jobskifte, der lanceres som en ny struktur.

“Jeg glæder mig til at træde ind i min nye rolle, hvor gruppens globale ‘Power of One’ approach skal føres helt ud i livet. Den betyder, at vi – i højere grad end før – nedbryder de forskellige skel mellem gruppens bureauer og sammensætter det hold, som strategisk, kreativt og teknologisk bedst kan løfte kundens udfordringer”, siger Alexander Peitersen.

I hans nye job får han ansvar for Reputation i Danmark & Finland, Saatchi & Saatchi i Sverige & Danmark, Kitchen i Norge, MSL i Sverige, Norge og Danmark, samt Prodigious i København og Stockholm.

Alexander Peitersen understreger, at det selvfølgelig er en proces, der sættes i gang. Den løses ikke med et snuptag. Men han har fået værktøjerne til at gøre det.

“Helt konkret er der f.eks. sket det, at der fremover kun skal rapporteres samlet for Publicis Communication i Norden. De enkelte bureauer vil fortsat have deres egne ledere, men de refererer til mig og jeg refererer så til chefen for Publicis Communication. Det betyder, at jeg har et grundlag for at sammensætte holdene i forhold til, hvad der giver bedst mening,” siger Alexander Peitersen og tilføjer, at det er en struktur, der allerede er indført andre steder i Publicis.

Hos Reputation i Danmark erstattes Alexander Peitersen af bureauets nuværende kontaktdirektør og partner Christian Madsen. Han har været hos bureauet siden 2004.