Gulddreng med i kampagne for Nets

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

3 bureauer og et filmselskab står bag kampagne for Nets nye Dankort App. Se filmen her.

Baby, In2media og Insillico står bag en kampagne for Nets nye satsning: Dankort App.

De tre bureauer har arbejdet tæt sammen med kunden i et innovationslab, fortæller Brian Hulvi, head of Dankort App:

”For at løfte opgaven med at få en stærk løsning i markedet hurtigst muligt, har vi valgt en anden samarbejdsmodel for derigennem også at sikre kvalitet i leveringen. Heriblandt har vi valgt at flytte Nets medarbejdere ind til et innovationslab sammen med Baby, In2media og Insillico på Østerbro.”

De tre bureauer har arbejdet sammen med Nets om strategi, udvikling af app’en, UX, visuel identitet og den kreative udvikling af kampagnen og eksekveringen.

Kampagnens mest synlige del er en 60 sekunder lang reklamefilm, som Bacon står bag.

I filmen optræder Gulddreng som kassemedarbejder – men kun i ganske få sekunder.

“Gulddreng er kun med i et kort øjeblik i vores store film, hvilket er helt bevidst, da vi ikke ønsker at slå plat på ham. Ideen er, at filmen skal kunne fungere uden, at man ved, hvem han er. Og så er det bare en sjov kontrast at sætte Gulddreng bag kassen,” siger kreativ direktør, Rasmus Laumann, Baby, og fortsætter:

”Han er valgt, fordi han har enormt godt fat i de unge, fordi han er kendt for at gå efter det hurtigste, det enkleste og det smarteste – og sidst – men ikke mindst – fordi han er utrolig aktiv på de digitale kanaler og i tæt kontakt med hans følgere, som elsker ham. Af samme grund er det netop i de kanaler, vi aktiverer ham mest.”

Kendskab og downloads
Reklamefilmen skal pushe kendskabet og dermed downloads, men i takt med at man kommer i gang med at bruge app’en vil kommunikationen udvikle sig.

Der er skabt en kampagnearkitektur, hvor forskellig kommunikation er tilrettelagt i forhold til, hvilke kanaler brugerne kommer til app’en fra.

Samtidig udvikler kommunikationen sig i forhold til hvor i processen brugerne befinder sig: Er de blevet opmærksomme på app’en og skal downloade, har de brugt den en enkelt gang eller er de blevet mere frekvente?

”Vi har f.eks. skabt en række incentives sammen med forretninger og detailkæder, som skal være med til at drive frekvensen. Det kan f.eks. være, at man donerer 1 kr. til truede dyrearter, hvis man bruger den hos København Zoo. I takt med, at vi får øget den enkeltes brug bliver næste skridt yderligere at øge loyaliteten med forskellige initiativer,” siger Cecilie Friis Jakobsen, client director hos Baby.

Hun kan fortælle, at lanceringen foreløbig er gået rigtig godt. Filmen er blevet taget godt imod, og er blevet taget op af flere andre medier. Desuden har forskellige kendte personer Tweetet om den.