Af Emil Nørlund emil@bureaubiz.dk

Tirsdag aften i Cannes blev endnu en forgyldt en af slagsen, da Danmark kunne indsætte fem statuetter mere på løve-kontoen. &Co. vandt atter guld - nu for TV2.

Med 7 inkasserede løver var mandag aften en af de største danske aftener i Cannes Lions-historien.

Prisuddelingen tirsdag aften havde derfor meget at leve op til – og selv om den på løvefronten ikke helt kunne træde i mandagens forgyldte fodspor, blev det endnu en dansk reklame-triumf med yderligere fem løver – 1 guld, 1 sølv og 3 bronze.

Aftenens største brøl fra Le Palais kunne høres helt henne på dansker-stranden La Gold Plage, som TV2 er facilitator for. Denne aften levede La Gold Plage nemlig endnu mere op til sit navn end nogensinde før, idet at netop Tv2 vandt en guldløve for deres ‘All That We Share’-kampagne – kreeret af &Co, produceret af Moland Film og instrueret af Asger Leth.

‘All that we share’ vandt i social video-kategorien.

Vicky Wassmann Dahi, brandingchef hos TV2, og Rune Petersen, art director og partner i &Co på scenen for at modtage guldløven.

&Co. har nu inkasseret to guldløver til trofæhylden ved dette års Lions, da de også i går formåede at lande en guldløve for deres anden strålende kampagne: ‘The DNA Journey’.

Bureaubiz fangede en begejstret Vicki Wassmann Dahi, branding chef på TV2, kort efter at de gode Tv2-nyheder blev offentliggjort i det franske:

“Lige nu er det bare WHAT!? Selvom vi har været spået gode vinderchancer, har vi på ingen måde følt, at en af de helt store priser bare var sikret på forhånd.”

“Jeg tror, at der kommer lidt ekstra fut på dansker stranden i aften – det her skal fejres,” siger Vicki.

Det til trods, har Vicki godt kunne mærke, at TV2 har haft en særlig kampagne mellem hænderne; en kampagne der har givet genlyd, rørt og inspireret folk kloden rundt.

Vicki fortæller:

“Udover at filmen har fået exorbitant mange visninger, så har min mailboks bare ikke lignet sig selv siden den udkom. Det strømmer ind med mails, der skamroser filmen og fortæller, at den har betydet meget for dem.”

Hun fortsætter:

“Bare de sidste to uger er jeg blevet kontaktet fra både UNHCR (FN’s flygtningehøjkommisariat, red.) i Jordan, en kunstner i Amsterdam og et lokalsamfund i USA, der alle gerne vil lave noget, der tager udgangspunkt i konceptet. Det er en kæmpe cadeaux, at vi med denne film har vundet hjerter og opnået resonans i hele verden.”

Du kan se tirsdag aftens guldløve-vinder her:

Tirsdagens vindere i Cyber:

Guld: ‘All That We Share  af &Co. for TV2.

Sølv : ‘Drag Drop & Go’ af Uncle Grey for Cheapflights.

Bronze; ‘Drag Drop & Go’ af Uncle Grey for Cheapflights.

Bronze: Google Sheepview’ af Liquidminds & Sansir for Visit Faroe Islands & Atlantic Airways.

Tirsdagens vindere i Direct:

Bronze: ‘The DNA Journey’  af &Co, BeOn, Radius Kommunikation for Momondo.

Samlet antal vundne løver til Cannes Lions 2017 pr. tirsdag aften:

‘The DNA Journey’  af &Co, BeOn, Radius Kommunikation  -for Momondo. i
1. Guld. 2. Sølv. 1 Bronze.

‘Google Sheepview’ af Liquidminds & Sansir for Visit Faroe Islands & Atlantic Airways.
1. Guld. 1 Sølv. 1. Bronze.

‘Drag Drop & Go’ af Uncle Grey for Cheapflights.
2. Sølv. 1. Bronze.

All That We Share’  af &Co. for TV2.
1. Guld. 1. Bronze.

Kommentarer