Kunde & Co konceptualiserer Morten Albæk-arbejde

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Danske Commodities har netop udrullet en ny brandplatform, som Kunde & Co hjulpet med på baggrund af arbejde skabt af Morten Albæks konsulentfirma Voluntas Advisory.

Danske Commodities har netop udrullet en ny visuel identitet med deres årsrapport, et nyt website og en ny corporate brochure.

Det er Kunde & Co, der står bag konceptualiseringen efter at have vundet en pitch i efteråret.

Konceptualiseringen, der har fået navnet: Challenge. Compete. Repeat, bygger på Danske Commodities’ kernefortælling, som er blevet skabt i samarbejde med Voluntas Advisory, ejet af bl.a. Morten Albæk.

”Vi har været glade for det det strategiske narrativ som Voluntas Advisory har lavet for os og vi har så valgt Kunde & Co til at lave det kreative koncept og effektuere det, fordi de er velfunderede i strategi og positionering og kan tilbyde en integreret løsning”, siger director and head of strategy and communication, Mads Schmidt Christensen.

Mads Schmidt Christensen vil ikke ud med hvilke og hvor mange bureauer, der deltog i pitchen, men siger, at det er naturligt at kigge på flere bureauer, når man skal i gang med så stort et arbejde.

Kunde & Co får også et ord med på vejen:

”Værdien af en stærk brand platform kan ikke undervurderes – særligt ikke når man opererer i et energimarked, der stadig er i en transformation, hvor konkurrencen fortsat bliver mere fri – og nye spillere kommer til. Med den nye platform er Danske Commodities kommet helt ind til kernen, og står stærkt positioneret til at kunne fortsætte deres imponerende væksteventyr,siger Anders Birk, Consultant, Kunde & Co.

Det hidtidige website blev udviklet af 1508 tilbage i 2012.