Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Direktør Jens Flinker Nørgaard.

En målrettet satsning på specialiseret rådgivning inden for byggebranchen bærer frugt for Perfekta PR.

Det kan betale sig for Perfekta PR at fokusere på en nicheorienteret tilgang, nemlig med fokus på byggebranchen.

Omsætningen har været stigende siden starten i 2012 og i år har man med 4 ansatte formået at præstere en fremgang i bruttoavancen på 60 procent og direktør Jens Flinker Nørgaard forventer, at den positive trend vil fortsætte.

Han tror, nemlig på at det er vigtigt at fokusere på en bestemt branche og han regner også med, at der vil blive flere nichebureauer fremover

”Vi brænder virkelig for byggeri, arkitektur og design og investerer massivt i medarbejdere, der har kendskab til branchen og kan formidle kundernes historier til de markeder, de opererer i. Vores kunder kan mærke, at vi dyrker byggebranchen som en religion. Den store viden, vi har om vores kunders målgruppe, har vi hele tiden i baghovedet, når vi rådgiver om, hvordan de brænder igennem til for eksempel arkitekten, bygningsingeniøren og håndværkeren. Og fordi virksomhedernes medarbejdere også er en del af den målgruppe, kan vi levere sammenhængende løsninger, internt som eksternt, siger han og fortsætter:

”Jeg tror, at vi i fremtiden vil se, at PR-bureauer bliver mere nicheorienterede, fordi virksomheder i stigende grad går efter bureauer med specialiserede rådgivere, der har stor viden inden for specifikke områder og brancher.”
Bureauet er gået fra 3 til 4 medarbejdere og tre af disse er helt nye:

Katrine Larsson Zachariassen overtager posten som juniorrådgiver. Hun er cand.comm. fra RUC og har tidligere arbejdet ved forlaget Horisont Gruppen, hvor hun blandt andet har skrevet for erhvervsmagasinet Installatør.

Cecilie Frydenlund Nielsen er ansat som tekstforfatter og har stor interesse fra arkitektur og design. Hun er uddannet cand.public. fra Aarhus Universitet og kommer fra en stilling som projektleder i Arkitektforeningen.

Endelig er Mikkel Kruse ansat til at stå i spidsen for social media-området i en helt ny stilling som Head of Social Media.

Mikkel kommer fra en stilling som Social Media Manager hos IUM Denmark og skal i fremtiden rådgive Perfekta PRs kunder i deres brug af de sociale platforme og implementerer strategiske løsninger.

Regnskabstal for Perfekta PR

  • Bruttoavance 5,5 mio.kr. +60 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,3 mio kr. +20 pct.
  • Resultat af primær drift +2,3 mio. kr. +45 pct.
  • Lønandel 56 pct (51)

 

Kommentarer