Mindshare udvider paletten

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Mediabureauet ansætter PR-mand for at hive PR-kompetencen inhouse. Tanken er, at der skal opbygges en afdeling inden for området.

Mindshare, der tilbage i 2013 købte reklamebureauet Wasabi, for at kunne tilbyde kunderne mere end mediabureauydelser, udvider nu paletten.

Man trækker nu PR-kræfter ind i bureauet ved at ansætte Thomas Mark, der gennem en række år har drevet bureauer inden for både PR og Public Affairs.

”Det handler om, at den traditionelle reklame er under forandring og at vi derfor i langt højere grad skal gøre os fortjent til forbrugernes tid og opmærksomhed. Her spiller public relations også en væsentlig rolle, og derfor har vi  valgt at hive PR-kompetencen helt ind i huset. Det er erfaringen, at de mest værdiskabende og innovative kommunikationsløsninger udvikles, når man sidder skulder ved skulder,” siger nordisk CEO i Mindshare, Martin Rasmussen.

Thomas Mark var i sin tid med til at stifte RelationsPeople under PeopleGroup og har de senere år drevet sit eget bureau Mark & Lindberg.

Thomas Mark får titel af PR- og kommunikationsrådgiver og har desuden et par studenter til at hjælpe sig, og der vil angiveligt komme flere.

”Det er meningen, at jeg skal bygge en PR-afdeling op, så hvis du spørger igen om et år, så tror jeg godt, at jeg kan sige, at vi er flere”, siger Thomas Mark.

Samarbejdet er allerede gået i gang idet Thomas Mark var inden over pr-arbejdet for Fords reklamefilm med Mads Mikkelsen i hovedrollen.

”Gennem pr-arbejde fik vi historien om Mads Mikkelsen og samarbejdet med Ford eksponeret i en lang række danske medier, både fysisk og online,” siger Thomas Mark.