Nyt dialogbureau til Codan

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Efter at have fortalt til Bureaubiz, at man ledte efter et nyt bureau, fik forsikringskoncernen en uopfordret henvendelse fra et bureau, som trak det længste strå.

I november måned gik Codan ud og fortalte, at man ledte efter et nyt dialogbureau.

På det tidspunkt havde forsikringsselskabet allerede en liste på en række bureauer, men Codans marketingchef, Terese Johannesen, var åben over for at blive kontaktet af flere bureauer og sagde dengang til Bureaubiz:

”Vi har en del bureauer på vores radar, men vi går også til opgaven med en ydmyghed – forstået sådan, at vi ikke bilder os ind, at vi har styr på alt, hvad der rør sig i bureauverdenen. Der kan snildt være bureauer, som vi ikke selv har kontaktet, som har noget spændende at byde ind med.”

Og det var der. En af dem, der ringede til Terese Johannesen var Torben Vejen, head of data capitalization hos In2media.

”Jeg var godt klar over, at vi ikke var det oplagte valg for vi er ikke et dialogbureau. Jeg fortalte Terese, at for os handler dialog om at få forbrugerne til at engagere sig. Det kræver, at man skaber værdi og relevans og vores tilgang til at skabe det er via service design, dvs hvordan man skaber oplevelser i bredere forstand.”

In2media-gruppen, der består af In2media, Baby og Insilico, kom med i pitchen. Og efter, at Codan havde holdt møder med 3 bureauer med fokus på sociale medier og 3 bureauer med fokus på dialog, stod In2media tilbage som bureauet, der stod stærkt inden for begge områder.

”In2media viste os, at de har stærke og brede kompetencer inden for både digital og dialog, og det passer godt til os og den rejse vi er på,” siger Terese Johannesen og fortsætter:

”De dokumenterede samtidig en stærk kreativ tilgang til den digitale dialog med kunderne,” siger hun som henvisning til tilgangen via servicedesign.

Begyndte før kontrakten blev underskrevet
I marts i år lancerede Codan en reklamefilm til de sociale medier, som leadbureauet &Co stod bag.

Selvom kontrakten endnu ikke var underskrevet med In2media, blev bureauet involveret i kampagnen.

”Kemien var i orden og tingene gik den rigtige retning, så selvom vi endnu ikke havde skrevet under på en kontrakt, blev vi tilknyttet kampagnen om onlinesikkerhed”, siger Torben Vejen, der selvfølgelig også har den traditionelle bemærkning, når man har vundet en kunde:

”Vi er utrolig glade og stolte over at blive valgt. Codan er meget ambitiøse og inspirerende at arbejde med.”

Før In2media brugte Codan Zupa.