Af Peter Engholm 25@mail.dk

Kontaktfunktionen skal styrkes på bureauet, og der er nye kunder til den nye mand, som netop er tiltrådt.

B&O slog i forrige måned fast over for Bureaubiz, at Co+ er koncernens leadbureau – dermed et farvel til dén position for Ogilvy – men for Co+ har efteråret ikke alene budt på opgraderinger af eksisterende kundeforhold, man har også landet nye kunder.

Desuden har man ansat en ny kontaktdirektør – bl.a. til at håndtere de nye kunder. Det drejer sig omThomas Hedegaard, som kommer fra DDB, hvor han var i over otte år – før da var han i fem år marketingchef i Telia.

“Thomas skal med sin erfaring og professionalisme styrke vores kontaktfunktion – en nødvendighed, takket være en heftig kundetilgang,” siger Gaute Høgh, stifteren af Co+.

Strategidirektør Peter Kastrup-Misir uddyber kundetilgangen – så meget, det på nuværende tidspunkt kan la’ sig gi’ sig:

“Vi har fået en stor kunde inden for finansektoren i London – en kunde, vi fik i konkurrence med britiske bureauer. Dertil kommer Norges største chips-producent, Sørlands Chips, hvor vi er involveret i en del konceptudviklings-projekter.”

Dertil kommer en dansk – jysk, for at være mere nøjagtig – kunde, som får disse ord med på vejen:

“Der er tale om en tung industrivirksomhed af de helt store – som er ude i 40 lande. Ikke prestigekunde, som alle pr. definition gerne vil have, men den positive overraskelse, der ligger i at stifte bekendtskab med et diskret – men stort – corporate brand,” siger Peter Kastrup-Misir, der forventer at kunne fortælle om flere nye kunder inden for kort tid.

Thomas Hedegaard, der får ansvaret for ovennævnte kunder, følger i øvrigt samme korte vej fra Bredgade 6 til Adelgade 15 i København K, som tekstforfatteren Helle Goodstein tog for nylig. Hun kommer fra Sepia, hvorfra Co+ også har hentet Tore Pein Jensen ind som ny partner og direktør.

Kommentarer

  1. Tillykke. Men er jeg den eneste der synes Co+ balancerer på grænsen for at kopiere & Co’s navn. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke aner, hvornår de har fjernet “Høgh” fra navnet, men uden det, er navnet (og derved filosofien bag navnet) da skammeligt tæt på.

  2. Underligt, at det eneste denne artikel har afstedkommet, er Peter og Jespers undren over, haha, kopiering af navne? Hvor fnidret!

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club