Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

De 11 bureauer deler 12 nomineringer i prisen, der i år udvider med en kategori. Se shortlisten her.

Sidste år bestod PR-Tigeren – hvor Public Relations Branchen kårer de bedste PR-kampagner – af tre kategorier. Det er i år fjerde gang, at prisen uddeles – og i år er der fire kategorier. Som i al anden kommunikation sniger digital sig ind, og det er således den fjerde kategori.

Shortlisten er ude nu, og det bliver 11 bureauer, der skal kæmpe om de 4 priser. Eneste bureau, der er nomineret to gange, er Lead Agency.

Blandt sidste års tre bureau-vindere er kun Frontpage med på dette års shortliste.

Sidste år var der 17 indsendelser. I år er antallet mere end fordoblet til 36 indsendte arbejder.

PR-Tigeren 2016, shortliste

STRATEGI

  • FrontPage for deres PR indsats for Ericsson Danmark
  • Geelmuyden.Kiese for kampagnen ”Piger skal turde mere”
  • Hansen Agenda for ”Woman Deliver”

EKSEKVERING

  • Have Kommunikation for ”Heartland Festival”
  • Kalb Kommunikation for PR indsatsen ”Tønder Sygehus for fremtiden”
  • LEAD Agency for kampagnen ”Sikker på nettet”

NYTÆNKNING

  • Ehrenberg & Liquid Minds for “Sheepview 360”
  • Hill & Knowlton for kampagnen “MobilePayStar”
  • LEAD Agency for PR indsatsen “Folkeløbet”

DIGITAL

  • Primetime for kampagnen ”Bliv klogere på KU”
  • RelationsPeople for PR indsatsen ”Smagen af 2200”
  • Think PR & Thinkhouse for ”100 året for kvinders ligestilling”

Prisen overrækkes den 17. november på Børsen i København.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club