Den savnede reklameskole bliver på 2015-vis genoplivet som Hybrid Agency Program. Og bureauerne har taget godt imod den ni måneder lange uddannelse, som er målrettet bureau-ansatte med min. to års relevant erfaring.
Bag uddannelsen står Kreativitet & Kommunikation og KEA.
”Første hold er fuldt booket – 26 deltagere i alt, og vi har måttet sige nej til flere interesserede. Jeg glæder mig naturligvis over den store interesse, og i lige så høj grad også over bredden, både blandt de 12 repræsenterede bureauer og deltagernes funktioner til hverdag – her er kreative, projektledere, account, plannere m.m.,” siger Michael Frederiksen, der er uddannelseschef på KEA og Hybrid Agency Program.
Uddannelsen er bygget op over fem moduler:
- Bureauvirksomhed
- Forretningsforståelse og digital strategi
- Teknologisk konceptudvikling
- Medieplatforme i kunderejsen
- Kreativitet på tværs af fagområder
Hvert modul har 1-2 studieværter. Dertil kommer gæsteundervisere som Ulrik Feldskov, kreativ dir. i Lego, og Christian Nielsen, professor i forretningsmodeller og præstationsmåling ved Aalborg Universitet.
Første dag på uddannelsen er den 25. september
Deltagerne fra 1. hold af Hybrid Agency Program kommer fra disse bureauer:
- &Co
- AdPeople
- Envision
- HjaltelinStahl
- Mindshare
- Nørgaard Mikkelsen
- OMD
- Republica
- Robert/Boisen & Like-minded
- Socialsquare
- UncleGrey
- We Love People