12 bureauer repræsenteret i Hybrid Agency Program

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Den nye bureau-uddannelse får bred opbakning, både hvad angår bureau-typer og -funktioner. Og første hold er fuldt booket.

Den savnede reklameskole bliver på 2015-vis genoplivet som Hybrid Agency Program. Og bureauerne har taget godt imod den ni måneder lange uddannelse, som er målrettet bureau-ansatte med min. to års relevant erfaring.

Bag uddannelsen står Kreativitet & Kommunikation og KEA.

”Første hold er fuldt booket – 26 deltagere i alt, og vi har måttet sige nej til flere interesserede. Jeg glæder mig naturligvis over den store interesse, og i lige så høj grad også over bredden, både blandt de 12 repræsenterede bureauer og deltagernes funktioner til hverdag – her er kreative, projektledere, account, plannere m.m.,” siger Michael Frederiksen, der er uddannelseschef på KEA og Hybrid Agency Program.

Uddannelsen er bygget op over fem moduler:

  • Bureauvirksomhed
  • Forretningsforståelse og digital strategi
  • Teknologisk konceptudvikling
  • Medieplatforme i kunderejsen
  • Kreativitet på tværs af fagområder

Hvert modul har 1-2 studieværter. Dertil kommer gæsteundervisere som Ulrik Feldskov, kreativ dir. i Lego, og Christian Nielsen, professor i forretningsmodeller og præstationsmåling ved Aalborg Universitet.

Første dag på uddannelsen er den 25. september

Deltagerne fra 1. hold af Hybrid Agency Program kommer fra disse bureauer:

  • &Co
  • AdPeople
  • Envision
  • HjaltelinStahl
  • Mindshare
  • Nørgaard Mikkelsen
  • OMD
  • Republica
  • Robert/Boisen & Like-minded
  • Socialsquare
  • UncleGrey
  • We Love People