Af Peter Engholm, journalist

Det uofficielle EM i web (og deromkring) udløste både guld, sølv, bronze samt publikumspriser til danske bureauer og annocører. Læg dertil en særpris til en dansk kvinde, man ikke forbinder med bureau.

Opdateret – med ekstra guld, sølv og publikumspris. Lovie vinder næppe selv nogen priser for overblik og brugervenlighed.

Lovie Awards hylder – for 12. gang – det bedste i web i Europa. Web skal anskues bredt, for også podcasts, video, NFT’er og metaverset er blandt kategorierne.

Danske bureauer vinder i 2022-udgaven af Lovie i alt 3 guld, 5 sølv, 3 bronze samt 5 publikumspriser – de såkaldte People’s Lovie Award, der afgøres ved afstemning.

Trioen af guldvindere er: Shape for Atos Mylife, Yellow Umwelt for Rockwool og Limbo for UNDP.

Sølvet går til seks bureauer: Impact, Marketsquare, Accenture Song, Dentsu X samt Shape igen. Samme seks bureauer vinder også People’s Lovie Award.

Bronzen fordeles mellem Shape og Royal Unibrew. Sidstnævntes virtuelle ølsmagning, der også har vundet en del danske priser, er håndteret uden ekstern bureaubistand. 

16 danske priser i alt – og så lige 1 mere i form af en særpris: 

Pernille Harder modtager Lovie Special Achievement ‘for her outspoken advocacy on gender equity, LGBTQ+ women, and dismantling stereotypes in sport’. Pernille Harder er ikke uvant med priser og har bl.a. vundet mesterskaber i tre forskellige lande og er to gange af UEFA blevet kåret som den bedste spiller i Europa.

Lovie Awards 2022 – danske vindere

Guld

  • Yellow Umwelt
    Rockwool – Behind the facade
    Websites – Best Design Aesthetic
  • Shape
    Atos Mylife – Making life with neck stoma easier
    Apps, Mobile Sites & Voice – Utilities & Services
  • Limbo
    UNDP – Dear world leaders
    Websites – Sustainability & enviroment

Sølv

  • Shape
    Atos Mylife – Making life with neck stoma easier
    Apps, Mobile Sites & Voice – Wellness & lifestyle
  • Accenture Song, Marketsquare & Dentsu X
    Ikea – Cirkulär
    Advertising – Sustainability & enviroment
  • Accenture Song
    Earthday.org – Earth Definition
    Advertising – Best Use of Animation & Motion Graphics
  • Impact
    AO Brødrene Johansen – Your Personal AO Key
    Apps, Mobile & Voice – Utilities & Services
  • Hello Monday (part of DEPT®)
    The Bartlett School of Architecture – Summer Show 2020
    Websites – Schools & education

Bronze 

  • Shape
    Aller Media / Ally – Creating a bigger narrative
    Apps, Mobile Sites & Voice – News & entertainment
  •  Shape
    Atos Mylife – Making life with neck stoma easier
    Apps, Mobile Sites & Voice – Best practices
  • Royal Unibrew
    Royal Unibrew – World’s Largest Virtual Beer Tasting
    Video – Events & live broadcasts

People’s Lovie Award

  • Shape
    Aller Media / Ally – Creating a bigger narrative
    Apps, Mobile Sites & Voice – News & entertainment
  • Shape
    Atos Mylife – Making life with neck stoma easier
    Apps, Mobile Sites & Voice – Best practices
  • Accenture Song, Marketsquare & Dentsu X
    Ikea – Cirkulär
    Advertising – Sustainability & enviroment
  • Impact
    AO Brødrene Johansen – Your Personal AO Key
    Apps, Mobile & Voice – Utilities & Services
  • Hello Monday (part of DEPT®)
    The Bartlett School of Architecture – Summer Show 2020
    Websites – Schools & education

Lovie Special Achievement

  • Pernille Harder

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club