Danske finalister ved Lovie Awards

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Opdateret: Med henh. syv og fem finalepladser har Accenture Song Danmark og Shape flest danske finalister ved dette års internet-EM.

Ved dette års Lovie Awards som er det 12. af slagsen, har som sædvanlig flere danske bureauer fået en finaleplads. I år er også Royal Unibrewpå listen uden brug af bureau.

Accenture Song har hele syv finalepladser, hvoraf de fem er for Ikea, og Shape har fem finalepladser med to kunder.

“Vi er meget glade for endnu en gang at blive anerkendte af Lovie Awards for vores måde at udvikle og tænke applikationer. Vi er nu blevet nomineret fem år i træk, og i år har vi flest finalister indenfor Apps, Mobile & Voice kategorien. Jeg ser det som en understregning af vores konstante dedikation for at drive vores kunder fremad så de bliver digitalt ledende indenfor deres industri, igennem det at levere en suveræn brugeroplevelse kombineret med et stærkt forretningsresultat”, siger Kristian Duvald Friis, managing director hos Shape. 

Også hos Aller Media er man glade for nomineringen:

”Vi er enormt stolte over at være finalister til en så prestigefuld pris. På tværs af hele teamet og i samarbejde med Shape har vi gjort et kæmpe arbejde for at udvikle og videreudvikle Ally. Både ift. at skabe en fantastisk brugeroplevelse, look and feel og selvfølgelig unikt indhold til platformen. Og det arbejde er finale-nomineringen til The Lovie Awards et kæmpe skulderklap til,” siger Henriette Schondel, product owner i Aller Media.

Desuden er der to finalepladser til henholdsvis Yellow Umwelt for Rockwool og en til henholdsvis Impact, E-Types og Nordlid.

En dansk udvikler har desuden været underleverandør til den hollandske case Nationale Bioscoopbon, som er en fælles digital gavekort løsning for alle biografer i Holland. Det er Michael Vestergaard, der som freelancer for bureauet Dot Control, har bygget hele front-enden til websitet og gavekortet. Nationale Bioscoopbon er nomineret i tre kategorier: Products & Services, Best Use of Media Campaign og Best Design Aesthetic.
 
Da vi har gennemgået finalepladserne manuelt, kan vi ikke være 100 pct. sikre på, at vi ikke uforvarende er kommet til at misse en dansk finaleplads. Så giv endelig lyd, hvis I føler jer forbigået.

Danske finalister

Shape
– for Aller Media – med Ally – Creating af Bigger Narrative i kategorierne:
News & Entertainment
Best Practices

– for Atos med Mylife i følgende kategorier:
Mobile & Voice in Best Practices
Apps, Mobile & Voice – Utilities & Services
Apps, Mobile & Voice – Wellness & Lifestyle

–  for OK med Fuel, Wash and Park i kategorien Best Software, Service or Platform

Accenture Song Danmark
– for Earthday.org med Earth Definition i kategorien:
Advertising – Best Use of Animation & Motion Graphics

– for Ikea med Cirkulär i følgende kategorier:
Advertising – Sustainability & Environment
Best Digital Campaign
Best Event Activation Campaign
Best Integrated Campaign
Best PR Campaign

– for Metroselskabet med The Patronising Act i kategorien:
Comedy

Impact
– for AO Brødrene Johansen med Your Personal AO Key i kategorien:
Apps, Mobile & Voice – Utilities & Services

Yellow Umwelt
– for Rockwool med Rockwool – Behind the facade i kategorierne:
Websites – Best Design – Aesthetic
Best User Experience

E-Types
–  for +Halle med et ecommercesite i kategorien:
Retail & Shopping

Nordlid
– for Hårklinikken med It’s more than hair i kategorien:
Video Advertising Long Form

Royal Unibrew med World’s Largest Virtual Beer Tasting i kategorien:
Best Audience Integration

Man kan se alle finalister her og stemme på dem