149 år gammel virksomhed skal have ny brand-strategi

FiG

Og det har man hyret et bureau til. Valget faldt på Stagis.

Hvis en virksomhed har 149 år på bagen, så har den stået sin prøve. I særdeleshed når den hører til de større med en milliard-omsætning.

Alligevel kan det være på sin plads at tage sit brand op til revision, og det er den opgave, som Stagis nu er hyret til at gennemføre for Hedeselskabet.

Selskabet blev grundlagt i 1866 som en forening og virksomhed. Hedeselskabet har siden sin begyndelse i 1866 lavet social innovation. Først hjalp selskabet de jyske hedebønder med at gøre heden frugtbar. Nu opererer Hedeselskabet på natur-, miljø- og energiområdet i både Danmark og udlandet som en erhvervsdrivende fond med en række datterselskaber, men det er først og fremmest en forening med meget engagerede medlemmer. Koncernen har en samlet årlig omsætning på mere end to milliarder og beskæftiger cirka 1500 medarbejdere.

Men der er også kommet en ny direktion, som ønsker at udvikle selskabet yderligere.

Stagis skal udvikle ny visuel identitet, ny digital strategi inklusive et nyt website, og bureauet skal opdatere brandet generelt. Men hele udviklingen er baseret på de styrker, der har kendetegnet Hedeselskabet, siden Enrico Dalgas samlede hedens folk om foreningens formål, nemlig at forene viden og praktik og dermed sætte gode spor i landskabet.

Der vil således være et særligt fokus på det store potentiale, der findes i at udvikle Hedeselskabet, så det bliver bedre til at fortælle om lidenskaben for grøn innovation. Historien skal formidles i en nutidig kontekst.