17 bureauer i finalen i nordjysk mesterskab i kreativitet

Peter Engholm
25@mail.dk

Juryen har sorteret over 100 arbejder fra ved Årets Brøl 2015. Tilbage er en shortliste på 53 arbejder – med Clienti, Combine og Det Nye Sort som topscorere. Se alle de nominerede her.

De nordjyske annoncører og bureauer har oppet sig en kende og lagt en ekstra slat arbejder til bedømmelse hos juryen ved Årets Brøl 2015, der er ”Nordjyllands største temperaturmåling af virkningsfuld, kreativ og veludført markedsføring”.

Blandt de mere end 160 indsendte arbejder har juryen under ledelse af Thomas Hoffmann kreativ direktør i &Co. nomineret 2-3 bidrag i hver af de 21 kategorier.

Det er blevet til 53 nomineringer i alt, som er fordelt mellem 17 bureauer. Meget skal imidlertid gå galt for Clienti/Clienti Digtal, Combine og Det Nye Sort, hvis ikke de får noget hjem fra Årets Brøl. De tre bureauer står nemlig tilsammen for 37 af nomineringerne.

De 21 priser og årets Grand Prix bliver uddelt fredag 21. august i spejlteltet Paradiso, der bliver opstillet umiddelbart øst for Nordkraft på Aalborg havnefront. Foruden prisoverrækkelsen får deltagerne også underholdning ved teaterfænomenet La Soirée – en cocktail af kabaret, cirkus-sideshow og moderne varieté.

Det er tredje år i træk, at Årets Brøl uddeles, og juryformanden har været alle årene været Thomas Hoffmann. Med sig i juryen har han

  • Niels Heilberg – Senior Creative, Hjaltelin Stahl (København); formand for Creative Circle 2005-2015
  • Trols Nørlem – Director, Designit (Aarhus)
  • Kirsten Poulsen – Direktør og indehaver, Firstmove (København)
  • Søren Christensen – Client Service Director og partner, Robert/Boisen & Like-minded (København)

Årets Brøl 2015 – shortliste

Bureau / Kunde

App eller Mobilt Website

  • DiaPhoni / Nordjyllands Trafikselskab
  • Combine / Nordjyske Kommuner
  • Det nye sort / Aalborg Bibliotekerne
  • Form Agenda / Villa Vest
  • Combine / Jubii

Corporate Website

  • Clienti Digital / Hanstholm Køkken
  • Clienti Digital / Dianova
  • Combine / Nyfors

Digital Kampagne

  • Combine / Nordjyske Kommuner
  • Clienti / Nordjyske Bank

Direct Marketing

  • Clienti / Cembrit
  • Clienti / Bladkompagniet (pakker)

Emballagedesign

  • Ebbe Rubien & Partners / Bones
  • leogriffin.dk / Sv. Michelsen

Film – Reklame

  • Det nye sort / Aalborg Tekniske Gymnasium
  • Clienti / Energinord
  • Combine / Nordjyske Medier (kendskab)

Film – Øvrige

  • Clienti / Nordjyske Bank
  • Combine / Aalborg Kommune

Kampagne- eller Produktwebsite

  • Det nye sort / Aalborg Universitetshospital/Universitet
  • Særpræg / Nørregaards Teater
  • Clienti Digital / Nordjyske Bank

Kampagnekoncept B2B

  • Clienti / Masterakademiet Aalborg Universitet
  • Clienti / Cembrit

Kampagnekoncept B2C

  • Det nye sort / Aalborg Universitet (future)
  • Clienti / Nordjyske Bank
  • Combine / Nordjyske Medier (avis)

Kampagnekoncept Offentlig

  • Det nye sort / Aalborg Bibliotekerne
  • Weltklasse / Brønderslev Kommune

Mini Identity

  • Det nye sort / Mani Pine
  • Det nye sort / VestEvent
  • Form Agenda / Danmarks Naturfredningsforening

Outdoor

  • Combine / Aalborg Universitet
  • Ibsens Fabrikker / Made in Denmark & VisitVesthimmerland

Print

  • Combine / Aalborg Universitet
  • Clienti / Bladkompagniet (pakker)
  • Public Image / SACKit

Public Relations

  • Lange PR / DIBS Payment Systems
  • Lange PR / Pigepakken.dk
  • Kunsten / Kunsten

Radio

  • Clienti / Energinord
  • Combine / Idémøbler Max Jessen
  • Public Image / Aalborg Karneval

Rebrand Identity

  • Det nye sort / Badeanstalten
  • Clienti / Hanstholm Køkken

Reklamefotografi

  • Studio 03 / Musikkens Spisehus
  • Clienti / Himmerlands Elforsyning
  • Lars Horn / Horn & Andersen

Sociale Medier

  • Combine / Aalborg Kommune
  • Combine / Nordjyske Kommuner

Unikt Kampagneelement

  • Det nye sort / Aalborg Tekniske Gymnasium
  • Clienti / Energinord
  • Made by Concept / Telia Danmark