Unge og kondomer – målgruppen og produktet er interessant og har stor offentlig bevågenhed, og afsenderen vil gerne ud over rampen i lang række kanaler.
Umiddelbart en spændende opgave, selv om selvsamme afsender, Sundhedsstyrelsen, har tonet rent flag: Det er et lille budget – 1 mio. kr. til bureauet, 1 mio. kr. i indrykninger og en ½ mio. kr. til kondomer – og der er tale om et åbent udbud.
“Et udbud med prækvalifikation ville være en mindre ressourcekrævende proces – både for os og bureauerne – men processen ville også tage længere tid. Og desværre er vi i et tidspres (…), og det gør det nødvendigt med et åbent udbud,” sagde Niels Sandø, specialkonsulent i Sundhedsstyrelsen, op til udbudsfristen.
Nu er fristen udløbet, og Neils Sandø oplyser, at 19 bureauer har meldt sig med hhv. et strategisk og et kreativt oplæg til kampagnen Kun med kondom 2012.
“Det er under alle omstændigheder flot med så mange indsendte tilbud. Og under de givne betingelser er det absolut flot. Der har været en kort tidsfrist for bureauerne – og fra vores side satser vi på at holde den stramme tidsplan,” siger Niels Sandø.
Og stramt, dét bliver det. For Sundhedsstyrelsen har allerede gennemlæst de mange tilbud, og forventer at træffe sin afgørelse i denne uge – og skrive kontrakt med det vindende bureau i slutningen af næste uge.
Kun med kondom 2012 lanceres i september med tv-spot, bio-spot, print, outdoor, plakater, banner, flyers, visitkort, apps, Facebook-site, mobilsite og hjemmeside.