20 års samarbejde slut: Jysk har valgt at skifte mediabureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

En konkurrence gældende for 18 markeder er endt med et bureauskifte. og Jysk har valgt et bureau tæt på sig selv.

Jysk har her i efteråret ommøbleret en del i sine bureaukonstellationer. Det gik ud over den mangeårige samarbejdspartner på reklamebureau-siden, RMB, der måtte sige farvel efter 34 år.

Nu bliver det så også til et bureauskifte på mediabureausiden. Konsekvensen af en konkurrence bliver, at MEC må sige farvel efter 20 års samarbejde, mens Aegis Media bliver det nye bureau. Og Jysk har valgt nærheden, selvom det er et budget, der vedrører 17 markeder.

Det bliver nemlig Carat i Aarhus, der skal håndtere Jysk.

Carat Aarhus er en del af Aegis Media, som i begyndelsen af 2013 satsede kraftigt på at udvide sine forretninger vest for Storebælt og lod den kommunikationsstrategiske afdeling Carat Deep Blue, sponsorafdelingen Promovator samt Vizeum blive en del af Aegis Media Aarhus. Ved samme lejlighed blev den nye strategi lanceret, og det er den, der nu har båret frugt, mener adm. dir. Ulrik Petersen, Aegis Media i Aarhus.

Udover Jysk gælder opgaven også de to boligkæder Ilva og IdeMøbler, som Jysk-koncernen også ejer.

Efteråret har været hektisk for mediabureauerne. Ud over Jysk har både Dansk Supermarked og Coop sendt deres mediebudgetter i konkurrence. Disse to er endnu ikke afgjort. På Dansk Supermarked skal MEC forsvare sig, mens OMD står for Coop.