20 bureau- og marketingfolk med på årets talent-liste

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Berlingske har offentliggjort sin Talent100 liste. Vi har kigget efter bureau- og marketingfolkene på listen – og fundet færre bureaufolk end sidste år.

Berlingske har offentliggjort sin årlige Talent100 liste. Definitionen på bureau- og marketingfolk kan selvfølgelig være flydende, men ud fra Bureaubiz’ optælling er der i år 20 bureau- og marketingfolk med på listen. Antallet af bureaufolk på årets liste er skrumpet lidt i forhold til de senere år.

Det behøver dog ikke betyde, at der er færre unge talenter i bureaubranchen. Det kan lige så godt være, at der er færre, der bruger tid og energi på at indstille dem til nominering.

Sidste år var der 10 bureaufolk på listen. I år har vi noteret 6:

  • Martin Graeser, der i 2014 grundlagde Kvantum Copenhagen og som tidligere har været ansat hos Contentcube, Republica, Gorm Larsen & Zornig samt Responsive.
  • Jacob Knobel, der er medstifter af Densou Trading Desk, som hjælper europæiske medier med at få mere ud af deres annoncemuligheder. Han har tidligere været ansat hos Adform og Carlsberg.
  • Sasa Kovacevic, der er leder af virksomheden Obsidian Digital. Obisidian Digital beskæftiger sig med søgemaskineoptimering og pay per click samt digital marketing generelt. Sasa har tidligere været online marketing ansvarlig hos hungry.dk.
  • Anders Sigsgaard-Rasmussen, der er analysechef hos Radius Kommunikation.
  • Anne Sophie Scavenius, seniorkonsulent hos Mannov, og som tidligere har været ansat hos Kunde & Co.
  • Mia Forum Palvig, der er senior kommunikationsrådgiver hos Morsing PR.

Herunder er den samlede liste over bureau- og marketingtalenter fordelt på opgørelsens forskellige kategorier:

Iværksættere

  • Martin Graeser, Kvantum Copenhagen
  • Jacob Knobel, medstifter af Densou Trading Desk
  • Jeppe Christensen, CEO & Cofounder, Reform

Salg og marketing

  • Sasa Kovacevic, leder af Obsidian Digital
  • Bianca Nesgaard, global brand activation director hos Pandora
  • Anna-Ida Løfberg, sales manager hos Dansk Reklame Film for Airmagine
  • Peter Hecht, marketing manager hos CSC
  • Christine Camilla Danielsen, brand manager for Tuborg hos Carlsberg Danmark
  • Mads Jensen, head of marketing, communication & pr hos Søstrene Grene
  • Jayme Hanson, global head, Coloplast Care
  • Mikkel Marius Winther, CMO, GoMore

Ledelse

  • Ivan Jæger Christiansen, direktør, NN Markedsdata

Kommunikation & public affairs

  • Anders Sigsgaard-Rasmussen, Analysechef hos Radius Kommunikation
  • Jan Lyng Lauridsen, Kommunikationschef i SE
  • Anne Sophie Scavenius, seniorkonsulent hos Mannov
  • Marie Bender Foltmann, afdelingschef for PR og interessenthåndtering hos Pensam
  • Martin Kjærsgaard Nielsen, pressechef hos Nordea
  • Mia Forum Plavig, senior kommunikationsrådgiver hos Morsing PR
  • Tina Mellergaard Jensen, head of social, Landbrug & Fødevarer

Rådgivning

  • Søren Fomberg Nielsen, head of sales effectiveness Denmark & revenue management Nordics + BenAlp, Nielsen

Talenterne er udvalgt på baggrund af nominering fra virksommheder og andre interesserede. Talenterne må højst være 35 år.

Berlingske har bl.a. spurgt topchef i TDC Pernille Erenbjerg om tre gode råd til unge talenter.  Hendes korte råd er: 

  1. Vær modig. Udfordr dig selv, ellers lærer du ikke nok. Bevæg dig uden for din comfort zone.
  2. Vælg din chef med omhu. Din chef er din vigtigste releation i dit professionelle liv, fordi en god chef er afgørende for din udvikling.
  3. Pas på dig selv, du skal holde i mange år. Du skal ikke lade dig styre af andres ambitioner på dine vegne, men finde frem til dine egne og forfølge dem.