Opdateret. Movia har de seneste år samarbejdet med Bocca og PeopleGroup, men det er slut nu – i al fald med at samarbejde med flere bureauer, og med People Group. Bocca er fortsat med i loopet.
”Vi skal i EU-udbud, og vi benytter lejligheden til at at samle opgaverne hos ét bureau – et fullservice-bureau – fordi det digitale er en så integreret del i vores samlede virksomhed.”
Sådan berettede Stine Bay Michelsen, funktionsleder i marketing, i sidste måned om Movias reklamebureau-ombud.
Det er ikke af dovenskab, at Bureaubiz gentager citatet, men fordi det er det seneste, Movia har sagt om udbuddet, der nævner et budget på 13-15 mio. kr. over en treårig periode – ekskl. mediakøb og moms.
Movias indkøbsansvarlig på EU-udbuddet, Andreas Knop, bekræfter, at der 22 bureauer, der ønskede at blive prækvalificeret – med det formål og ønske at blive Movias bureau de kommende tre år – med mulighed for yderligere to år.
Dermed ramte Movia rigtigt, idet man forventede, at 15-25 ville anmode om prækvalifikation.
19 bureauer – hvoraf flere havde andre bureauer som underleverandører – blev sorteret fra, og har fået en detaljeret begrundelse for afslaget.
Tilbage står tre bureauer – og Andreas Knop bekræfter, at selskabet har prækvalificeret Bates Y&R, Bocca og Ogilvy.
De tre bureauer har sommeren over til at aflevere et egentligt bud, og Movia forventes til efteråret at udpege sit kommende bureau.