Hvert år samler det digitale bureau Creuna alle sine folk fra de i alt seks kontorer i Norden til en stor kreativ workshop. Konceptet hedder BrainCamp og går ud på at arbejde sammen for at løse større udfordringer for kunderne.
Hvert land medbringer en kundeudfordring, og de ansatte bruger en hel dag sammen for at få gode ideer, der kan løse disse udfordringer – og 250 programmører, grafiske designere, digitale strateger, brugervenlighedskonsulenter fra Danmark, Sverige, Norge og Finland arbejder tæt sammen.
Creuna i Danmark valgte frivillighedens vej – og står foran at bruge en hel dag på at arbejde for en velgørenhedsorganisation. Valget faldt på Læger Uden Grænser, og de ideer, som de mange digitale hoveder kan komme på, kan organisationen bruge, som de vil.
Læger uden Grænser arbejder ikke til daglig sammen med Creuna, og bureauet understreger da også, at såfremt nogle af ideerne kan bruges, skal organisationen bare gå til sine eksisterende bureaupartnere og i dette regi arbejde videre med ideerne.
”Det var lidt af en overraskelse, at Creuna ringede og tilbød os en donation i form af gratis konsulenttimer. Men vi synes, det er en rigtig god idé. Så mange digitale hoveder, som stiller antennerne 100 pct. ind på at hjælpe Læger uden Grænser med vores udfordringer inden for digital kommunikation, dét er rigtigt spændende,” siger Mette Paludan Truelsen, der er online fundraiser hos Læger uden Grænser.