Shortlisten ved The One Show i New York er barberet ned med næsten to tredjedele – fra næsten 4400 arbejder til ca. 1600 – og hermed kan juryen præsentere årets finalister.
Alle i finalefeltet er som minimum sikret Merit Honors. Enkelte vinder bronze, endnu færre sølv og få håndplukkede får guld. Hvor bureauer, annoncører, produktionsselskaber og andre specialister får vekslet deres finaleplads til, bliver offentliggjort den 19. og 20. maj.
Dansk kreativitet følger gennemsnittet med at få valgt 2/3 fra, idet 9 arbejder på shortlisten er blevet til 3 arbejder i det videre forløb – eller rettere; to arbejder, for det ene er med to gange.
Cirkulär fra Hjaltelin Stahl, Marketsquare, Dentsu X og Ikea Danmark er i finalen i både Public Relations-kategorien og i Integrated. Kampagnen har tre shortlister, så allerede her har de involverede formået at få en god vekselkurs.
Det tredje danske arbejde i finalen ved The One Show lyder umiddelbart ikke så dansk: Robert De Niro og Roger Federer i filmen, No Drama, for Schweiz, og Wirz Communications og Pumpkin Film, begge fra Zurich, er krediteret. Det er det danske sound design- og musikkollektiv Ballad imidlertid også, og Martin Werner har instrueret, Nicolai Monberg har klippet, og Bacon X står for image editing.
The One Show 2022 – danske finalister
Public Relations
Events & Experiential
- Cirkulär
Hjaltelin Stahl, Marketsquare, Dentsu X, Ikea Danmark
Ikea
Integrated
Integrated Branding Campaign
- Cirkulär
Hjaltelin Stahl, Marketsquare, Dentsu X, Ikea Danmark
Ikea
Film
Online Films & Video – Long Form – Single
- No Drama
Wirz Communications, Pumpkin Film, Ballad
Switzerland Tourism