3 melder sig ind i værdidebatten

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Callme har opnået stor opmærksomhed med værdibaseret markedsføring. Nu lancerer 3 også et værdi-koncept.

Callme er et af de få danske eksempel på en trend, der tales meget om ved den årlige festival i Cannes – nemlig at annoncører skal stå for noget og integrere i deres forretning at medvirke til at gøre noget ved små og store problemer.

Callme har gjort Tal Ordentligt til et omdrejningspunkt i sin markedsføring. Nu melder 3 sig så også ind i værdidebatten – uden dog at gå lige så konsekvent til værks.

Selskabet har valgt at sætte fokus på tilstedeværelse og lanceret et debatforum til formålet. 3 opfordrer danskerne til at deltage aktivt på www.3.dk/vaertilstede, hvor et miks af afstemninger, debatemner om den gode tilstedeværelse, resultater af surveys, m.v. forhåbentlig kan inspirere til debatten.

3 har i en undersøgelse konstateret, at de fleste af kunderne deler den opfattelse, at god online-stil er vigtig. Men der hersker også meget dobbeltmoral.

”Der er ingen tvivl om, at den mobile dataadgang har revolutioneret vores liv til det bedre – både på arbejdet og i privatlivet. I takt med, at vi er blevet mere mobile og fleksible, har vi lettet og effektiviseret vores arbejdsliv, og det er blevet lettere at holde kontakten med dem, vi holder af. Men selvfølgelig kender jeg også fornemmelsen af ikke at reagere på det, der sker lige omkring mig, fordi det virtuelle liv sker parallelt med alt andet,” siger CEO, Morten Christiansen fra 3.

Initiativet kommer til foregå parallelt med 3’s øvrige markedsføring, der er bygget op omkring Fremtidens netværk.