Af Peter Engholm 25@mail.dk

Beskæftigelsesministeriet skal vælge højst 12 bureauer, der fast kan deltage i udbud. Budgettet er i første omgang 20 mio. kr.

Et offentligt udbud kan måles på budgettet – og her kan beskæftigelsesministeriet bestemt godt være med – det kan også måles på interessen, og her er ministeriet i front: Det tog således to dage for ministeriet at danne sig et overblik over de deltagende bureauer.

31 bureauer har givet tilbud om kommunikations- og kampagneydelser. Ret forude venter tre kampagner til mindst 20 mio. kr., og dertil skal lægges løbende midler til kampagner, kommunikationsrådgivning, pjecer og andet informationsmateriale og oprettelse af temahjemmesider.

Ministeriet ønsker ikke at skulle ud i et omfattende udbud, hver gang der skal kommunikeres ud-af-huset. så udbuddet med de 31 bureauer sigter på at lave en rammeaftale med max. 12 bureauer, der så kan deltage i miniudbud, hver gang det er nødvendigt.

De forskelligartede opgaver afspejler sig også i deltagerfeltet, der er broget: Sværvægtere fra både reklamebureauer, PR-bureauer og mediabureauer, lidt mindre bureauer på egen hånd og hele syv konstellationer – heraf to gengangere fra Radio- og tv-nævnets offentlige udbud (“Årets gyseligste”, 50 mio. kr. budget, i alt 6 deltagere), Advice/Metaphor samt Public Sense.

Det ville ikke have været et offentligt udbud, hvis ikke det var gået om – Rambøll Management og ministeriet måtte p.g.a. en klage over udbuddet annullere det for tre måneder siden. Nu gennemgås de modtagne tilbud, og efter sommerferien – i løbet af august – forventer ministeriet at kunne indgå rammeaftale med de udvalgte bureauer.

31 bureauer på Beskæftigelsesministeriets longlist

  1. Adnuvo
  2. Advice og Metaphor Reklamebureau – konsortium
  3. Aegis Media Danmark
  4. Bjerg Kommunikation og Hald Engel – konsortium
  5. Bocca Reklamebureau
  6. Bureau Frydensberg & Co.
  7. Bysted
  8. Capacent Epinion, MediaEdge:CIA og Recommended – konsortium
  9. Detusch & Luba
  10. Dreyer & Kvetny
  11. Geelmuyden.Kiese og Navigent – konsortium
  12. Grey København
  13. Hjaltelin, Stahl & Co – således inkl. Rainmaker og Electric
  14. Holm Kommunikation
  15. Jobforce 1 – konsortium bestående af A Kommunikation, No Nonsense Network, Reflekt ApS og Trykcentret ApS
  16. JØP, Ove & Myrthu
  17. Kreab (filial af Kreab AB)
  18. Kunde & Co.
  19. Manipulation.as
  20. Operate
  21. Par No 1
  22. Primetime Kommunikation
  23. Public Communication as
  24. Public Sense – konsortium bestående af Sorensens A/S, Lystrup Kommunikation, Nordisk Kommunikation og Filminstruktør Lotte Svendsen med IFO og Carat som underleverandører
  25. Relationshuset og Radius Kommunikation – konsortium
  26. Rostra Kommunikation
  27. Slotsholm
  28. Tabula Rasa
  29. Tejlmann & Co.
  30. Trinskjær & Co.
  31. Umloud Untd

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club