Den 30. september åbnede Instagram for reklamer på den billedbårne platform i bl.a. Norden.
Teleselskabet 3 er blandt de første virksomheder herhjemme, der har prøvet kræfter med Instagram – som annoncør.
Nu lægger selskabet tal ud for sin første ‘video-annonce’: Den er nået ud til ca. 400.000 Instagram-brugere, og har fået mere end 3500 likes og over 100 kommentarer. Dertil kommer, at næsten 1000 personer har klikket fra annoncen og direkte videre til 3.dk.
Det skal ses i forhold til, at 3 tidligere har kunnet forvente at få i omegnen af 20 likes og enkelte kommentarer, når selskabet delte billeder eller videoer med sine 1.300+ følgere på Instagram.
Frederik Scholten, Head of Marcom for privatmarkedet hos 3, siger:
”Vi var spændte på, hvordan målgruppen ville tage imod de nye annoncer, da de tidligere har været vant til at færdes i et annoncefrit miljø på Instagram. Men tallene for den første kampagne viser, at vi har formået at engagere vores målgruppe. Vi er generelt meget visuelle i vores kommunikation og derfor passer Instagram også rigtig godt til 3’s brand. Nu har vi tilegnet os de første erfaringer og vi ser helt klart nogle muligheder, der skal udforskes yderligere.”
Videoen fra 3 var især populær blandt de 18-34 årige.
”I en markedsførings-optik er det en virkelig interessant målgruppe. De færdes hjemmevant på de sociale medier, men de er også en af de mest reklame-skeptiske generationer. I video-annoncen stillede vi skarpt på vores nye samarbejde med Netflix og succes-serien Narcos – altså relevant indhold. Og selv om vi også fik negative kommentarer med på vejen, så var der en klar overvægt af positive tilkendegivelser,” siger Frederik Scholten.
Instagram-reklamen kan ses forneden. Co+ er bureauet bag filmen, men 3 har ikke haft ekstern bistand i forbindelse med lanceringen på Instagram.