4 bureauer skal dele 7 internationale direct-priser

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

RelationshusetGekko ligner den store triumfator, når årets Echo Awards uddeles til oktober i Las Vegas.

Fire danske bureauer har fået at vide, at de får mindst bronze, når årets Echo Awards uddeles til oktober ved årets store DMA-konference. Det betyder, at ni andre arbejder må ”nøjes” med en fjerde- eller femte-plads, idet 16 bureauer for en måned siden blev sendt til finalen.

Eller der er faktisk 17, for Vertic har indsendt sit arbejde for Vestas fra USA, og derfor optræder bureauet ikke som en del af de danske bureauer.

Der er tale Energy Transparency, der i foråret vandt åres DM Pris. Her optrådte Vertic og Kunde & Co sammen om arbejdet. Ved Echo optræder de hver for sig, og Kunde & Cos del af arbejdetjn står som en af dem, der får mindst bronze.

Umiddelbart ligner RelationshusetGekko den store triumfator ved årets uddeling, idet fire af de syv metalvindende arbejder kommer fra dette bureau. Men den endelige vurdering må selvfølgelig afvente, hvor ædelt metallet bliver på hver af de syv arbejder.

Sidste år kom 19 danske arbejder til finalen, hvoraf en fik guld, fem fik sølv og tre fik bronze. Der bliver således tale om lidt færre vindere i år, men det ændrer ikke på, at danske bureauer gør sig meget stærkt bemærket i konkurrencen,

Hele 9,5 % af alle de Echo Awards, der uddeles i oktober, er danske.

”Vi holder fast i vores flotte og anerkendte position, som et at de lande, der virkelig tager fra, når der skal deles Echo Awards ud til hele verden. Ikke mindst i forhold til vores størrelse, både som land og bureauer” siger Finn Overgaard, europæisk dommerformand ved Echo Awards.

De syv vinderkampagner er:

Hjaltelin Stahl Gruppen

Synoptik Online Eye Test

Synoptik A/S

Kunde & Co

Energy Transparency

Vestas Wind Systems A/S

MAXIMUS Copenhagen

The SMARTest for miles around

Solutors A/S

RelationshusetGekko

Have you heard…

Tryg Forsikring A/S

RelationshusetGekko

How to revive passive credit card accounts

Ikano Bank

RelationshusetGekko

A sex-guru sees red – to support blood donation

Giv Blod

RelationshusetGekko / Public

Be an Officer – in The Danish Defence

The Danish Defence, (DRB)

De øvrige ni kampagner er:

Halbye Kaag JWT

The Shit Book

bergh.dk

Hjaltelin Stahl Gruppen

Pension for all

ATP

Magnetix

BeatCamp

PenSam

OgilvyOne worldwide

The Lost Target Group

Telia

OgilvyOne worldwide

All test scenarios won yet one stood out

Telia

Hjaltelin Stahl Gruppen

Telia Let’s App – App’etizer

Telia

Mediabroker

The unknown 12%

TV 2 Danmark

OgilvyOne worldwide

Nothing is as sweet as a stolen market share

OgilvyOne worldwide

OgilvyOne worldwide

It pays to play with the big boys

IBM Danmark

Danish Direct arrangerer lige som de seneste år en tur til konferencen sammen med TCC. Sidste år var konferencen i Boston, og her deltog omkring 100 danskere.