Fire danske bureauer har fået at vide, at de får mindst bronze, når årets Echo Awards uddeles til oktober ved årets store DMA-konference. Det betyder, at ni andre arbejder må ”nøjes” med en fjerde- eller femte-plads, idet 16 bureauer for en måned siden blev sendt til finalen.
Eller der er faktisk 17, for Vertic har indsendt sit arbejde for Vestas fra USA, og derfor optræder bureauet ikke som en del af de danske bureauer.
Der er tale Energy Transparency, der i foråret vandt åres DM Pris. Her optrådte Vertic og Kunde & Co sammen om arbejdet. Ved Echo optræder de hver for sig, og Kunde & Cos del af arbejdetjn står som en af dem, der får mindst bronze.
Umiddelbart ligner RelationshusetGekko den store triumfator ved årets uddeling, idet fire af de syv metalvindende arbejder kommer fra dette bureau. Men den endelige vurdering må selvfølgelig afvente, hvor ædelt metallet bliver på hver af de syv arbejder.
Sidste år kom 19 danske arbejder til finalen, hvoraf en fik guld, fem fik sølv og tre fik bronze. Der bliver således tale om lidt færre vindere i år, men det ændrer ikke på, at danske bureauer gør sig meget stærkt bemærket i konkurrencen,
Hele 9,5 % af alle de Echo Awards, der uddeles i oktober, er danske.
”Vi holder fast i vores flotte og anerkendte position, som et at de lande, der virkelig tager fra, når der skal deles Echo Awards ud til hele verden. Ikke mindst i forhold til vores størrelse, både som land og bureauer” siger Finn Overgaard, europæisk dommerformand ved Echo Awards.
De syv vinderkampagner er:
Hjaltelin Stahl Gruppen |
Synoptik Online Eye Test |
Synoptik A/S |
Kunde & Co |
Energy Transparency |
Vestas Wind Systems A/S |
MAXIMUS Copenhagen |
The SMARTest for miles around |
Solutors A/S |
RelationshusetGekko |
Have you heard… |
Tryg Forsikring A/S |
RelationshusetGekko |
How to revive passive credit card accounts |
Ikano Bank |
RelationshusetGekko |
A sex-guru sees red – to support blood donation |
Giv Blod |
RelationshusetGekko / Public |
Be an Officer – in The Danish Defence |
The Danish Defence, (DRB) |
De øvrige ni kampagner er:
Halbye Kaag JWT |
The Shit Book |
bergh.dk |
Hjaltelin Stahl Gruppen |
Pension for all |
ATP |
Magnetix |
BeatCamp |
PenSam |
OgilvyOne worldwide |
The Lost Target Group |
Telia |
OgilvyOne worldwide |
All test scenarios won yet one stood out |
Telia |
Hjaltelin Stahl Gruppen |
Telia Let’s App – App’etizer |
Telia |
Mediabroker |
The unknown 12% |
TV 2 Danmark |
OgilvyOne worldwide |
Nothing is as sweet as a stolen market share |
OgilvyOne worldwide |
OgilvyOne worldwide |
It pays to play with the big boys |
IBM Danmark |
Danish Direct arrangerer lige som de seneste år en tur til konferencen sammen med TCC. Sidste år var konferencen i Boston, og her deltog omkring 100 danskere.