4 danskere vil indføre e-handel i catering-branchen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Der er et hul i cateringmarkedet mener fire danskere, der har planer om at gå ud i fem lande inden for 12 måneder. De starter ud i Danmark, hvor de allerede har aftaler med 300 leverandører.

Fire danskere med baggrund i både mad-branchen og online-branchen, lancerer nu et koncept, der skal gøre det nemt og gennemskueligt at bestille catering – altså mad til større selskaber.

Onlinekonceptet, der hedder madbutler.dk, er først nu ved at være modent til online-handel, vurderer Simon Bowall, der er direktør i madbutler.dk. De øvrige partnere er Mass Milton, Jesper Søe og Christian Bowall.

”Man har i forskellige brancher set udbudsmodeller virke med stor succes. Vi føler, at cateringbranchen er moden nu, og vi har en ambitiøs plan om at være i 5 lande inden for 12 måneder”, siger Simon Bowall.

Og til trods for at han har base i Malaysia, bliver Danmark det første land, som madbutler.dk vil starte ud i.

Budskabet om det nye koncept skal naturligvis spredes og både markedsføring og bestilling foregår alt sammen online.

Det er digitalbureauet Precis Digital, der for et par år siden blev etableret af tre tidligere Google­­-medarbejdere, som hjælper til med dette.

”Precis Digital vil hjælpe os med at opsætte en tilpasset løsning med Google Tag Manager og Universal Analytics, som gør os i stand til at forstå samspillet mellem de forskellige markedsføringskanaler og hvordan de assisterer hinanden i det endelige salg”, siger Simon Bowall, og fortsætter:

”Det kaldes attribution modeling og er noget som rigtig mange i branchen snakker om. Der er dog ikke så mange som rent faktisk gør det. Precis Digital har stor erfaring med dette fra kunder som f.eks. Ebay, og det vil være med til at give madbutler.dk en konkurrencemæssig fordel i markedet.”

Også det danske webbureau Pandisign er med inde over og er netop i disse dage ved at lægge sidste hånd på funktionaliteten af madbutler.dk, således at Simon Bowall og hans partnere er klar til at rykke inden for de næste to uger.

“Det har længe været os en gåde, at ingen har set muligheden for en udbudsplatform inden for cateringbranchen i Danmark. Vores første reaktioner fra markedet viser tydeligt, at det har været rigtigt set”, siger Simon Bowall, der indtil videre har indgået aftaler med godt 300 danske leverandører og dermed kan servicere kunder i over 500 danske byer.