Vinderne af Ole Stig Lommer legatet 2012. (fra venstre mod højre) Signe Skovgård Bahrt, Sanne Bunch-Nielsen, Allan Aurelius Hansen, Marie-Louise Lynge.
Reklamebureauernes brancheforening, DRRB, har efterhånden en vis rutine i at uddele penge – i form af Ole Stig Lommer-legatet, der er uddelt ikke færre end 27 gange siden 1983.
Formålet med legatet er “at skaffe frisk input til hele branchen og samtidig give et ungt talent muligheden for at udvikle sin faglige horisont”.
Og denne gang firedobles inputtet, idet legatsummen på 60.000 kr. i år blev opdelt i fire beløb på 15.000 kr. hver.
De fire yngre branchefolk bruger pengene på deltage i en Summer School under European Association of Communication Agencies i Amsterdam – og de heldige modtagere af legatet er:
- Signe Skovgård Bahrt, Art Director, Hjaltelin, Stahl & Co.
- Marie-Louise Lynge, Social media Planner, MediaCom Beyond Advertising, MediaCom.
- Sanne Bunch-Nielsen, Strategisk planner, Envision.
- Allan Aurelius Hansen, Art Director, In-Mind Reklamebureau.
De fire fik overrakt legaterne ved DRRB seminaret “Har du talt med din kvinde i dag?”, der satte forretningspotentialer, nye paradigmer for brugerinddragelse og hvordan-man-ved-at-tale-til-kvinden-også-når-manden på dagsordenen.
På seminaret, der blev afholdt i forbindelse med DRRBs årlige generalforsamling, fortalte sidste års legatmodtager, Iben Larsen, Consumer Insights Director ved MEC, om, hvad der motiverer kvinder, og hvad “Female Producers” tænder på.