Frokostpausen kan føre til meget – ikke mindst når den foregår mellem fire unge kreative på praktik på et bureau.
I dette tilfælde er det blevet til – ikke et forældrekøb – men et forældresalg. De har nemlig lavet en Facebook-kampagne for salget af den ene af de fires barndomshjem.
”Mine forældre havde besluttet at sælge deres hus, og da det er mit barndomshjem, så havde jeg det sådan lidt øv. Det sad vi og snakkede om over frokosten, og samtalen udviklede sig hen over mere emotionelle reklamer, som f.eks. Den Gamle Fabrik, til at det kunne være sjovt at forsøge at tilrettelægge et anderledes hussalg. Det var mine forældre så heldigvis med på,” siger Josefine Haugaard.
De fire har skabt en film, der er stykket sammen af gamle VHS klip fra hende og hendes brødres barndom. Den viser basically en flok ungers dejlige barndom med både grin og gråd.
Videoen er lagt på Facebook under Facebook-siden “Verdens bedste barndomshjem skal sælges” og opfordrer folk til at dele, med løftet om, at den deling der er skyld i salget af huset får 15.000 kr. (siden kan ses her)
”Til slut i videoen lægger vi op til et åbent hus arrangement d. 12. sep., hvor vi (uden folk ved det, når de dukker op) vil lade folk tappe direkte ind i et hus, der er i brug. Det vil sige, at mine lillebrødre og deres venner spille billard i stuen, fodbold i haven, nogle venners børn hopper på trampolin, fjernsynet kører, der bliver leget med Lego i et af de mange børneværelser, mine forældre render rundt og laver lidt mad (snacks som bliver serveret til dem der kommer), osv.,” siger Josefine Haugaard.
Facebook-siden har været i gang i et par dage, og det ser ud til at gå rigtig godt. Den har fået 56 likes og videoen har fået 202 shares, nået 22.400 folk, fået 10.000 visninger og 3.000 post clicks.
De fire er Martin Bloomstine, Kristian Klok, Elisabeth Charlotte Bentzen og så Josefine Haugaard, og de har lært hinanden at kende på Konstellation.
Martin Bloomstine og Kristian Klok går på daglinjen på Kea, hvor de læser Concept Development og er fortsat i praktik, mens Josefine Haugaard og Elisabeth Charlotte Bentzen gik på Reklamelinjen, der er en aftenskole. Josefine Haugaard har studeret kommunikation på Ruc, mens Elisabeth Charlotte Bentzen har studeret kommunikation på CBS. Hun er færdig nu, mens Josefine Haugaard mangler sit speciale.
Reklamelinjen og praktikopholdet har dog defineret deres ambition.
”Vi har begge valgt at satse på den kreative vej, og vi er i gang med at søge arbejde. At vi har en akademisk og strategisk baggrund mener vi er en yderligere styrke,” siger Josefine Haugaard.