5 bureauer dystede om kampagne til 1,4 mio. kr.

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

PS Communication løb med sejren, da Miljøministeriet udbød en informationskampagne om bilskrotning.

Man kan få en præmie på 1500 kr., hvis man afleverer en bil til skrotning hos en registreret og godkendt auto-ophugger. Det vil Miljøministeriet gerne have informeret mere om.

Det årlige budget lyder på 700.000 kr. og kontrakten gælder i første omgang 2 år – med mulighed for forlængelse i 2 år – og den opgave var 5 bureauer parate til at kæmpe for.

Afgørelsen er truffet – PS Communication løb med opgaven.

Målgruppen er umiddelbart bred, men opgaven vil dog indledningsvist rumme en særlig indsats over for de “18-35 årige med en kort uddannelse”, fordi det netop er denne målgruppe, der ofte ejer ældre biler – og som samtidig vurderes at have det laveste kendskab til ordningen.

Umiddelbart var bureauet oppe mod Rostra Kommunikation, Aros Kommunikation, OMD Danmark og We Love People, men et af disse bureauer stod dog af uden at komme med et bud.