5 bureauer løb med årets Aurora-priser

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Den overordnede vinder blev Bocca, mens Bates fik to af de seks priser.

Årets Aurora-vindere er netop blevet offentliggjort. Og det blev til en triumf for Bocca, der blev den overordnede vinder med kampagnen for Foreningen med Kræftramte børn. En kampagne som også vandt kategorien Ikke Kommercielle kampagner.

Juryformand Ulrik Juul fra Lego begrunder på dommerpanelets vegne valget af Foreningen Familier Med Kræftramte Børns kampagne, således:

”Den 43. Aurora-vinder er en af den slags kampagner, der rammer hårdt, når man støder på den. Den sætter dagligdagens typisk velbjærgede trummerum-brokkeri i tankevækkende perspektiv, og den er på samme tid både trist og livsglad. Kampagnen er enkel, visuelt stærk og forgiver ikke at være noget den ikke er. Den er et stykke slice-of-life, og den får én til lige pludselig at se det smukke i rod og hverdagstrivia. Det er en kampagne og et budskab, som bliver hos dig i noget tid efter, at du har mødt den. Sådan skal det være med en god annonce. Tak for det og tillykke til Bocca og Foreningen Familier Med Kræftramte Børn.”

Med prisen følger, foruden æren, 150.000 kr. til annoncering på tværs af alle platforme hos Jyllands-Posten.

 Vinderne kan ses her

Aurora-vindere:

Overordnet vinder:

  • Bocca, Foreningen Familier med kræftramte børn

Ikke kommercielle Kampagner:

  • Bocca, Foreningen Familier med kræftramte børn

 Langvarige forbrugsgoder:

  • Bates Y&R, Starmark (Mercedes)

 BtB:

  • BatesY&R, Ejner Hessel

 Online reklamer:

  • TN Reklame, Lej et lig

 Kortvarige forbrugsgoder:

  • Aarhuskontoret, Nyt Syn

 Offentlige kampagner:

  • Mensch, DSB