Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Der er tale om et offentligt udbud om mediebudgettet. Reklamebureauerne blev valgt sidste år.

Dong har nu sendt sit mediebudget i udbud. Det sker helt efter bogen, idet man i de sidste fire år har anvendt Mediabroker, og dermed er der i henhold til reglerne ikke flere muligheder for forlængelse.

Om Mediabroker er med i konkurrencen står ikke klart. Dong vil ikke fortælle, hvem der er med – ud over, at pre-kvalifikationen er overstået og at der er udvalgt 5 bureauer til den videre konkurrence. Det mest sandsynlige er dog, at Mediabroker er med i feltet.

Et af kriterierne har været, at man skal have adgang til et internationalt netværk, og derfor vil et gæt på, at det er de fem hovedbureauer på markedet, der er med, ikke være jordens dårligste.

De fem er Mediaedge:cia, OMG, Aegis, IUM og Mediacom. Mediabroker hører til i Mediacom-familien og på samme måde kan det også være andre sub-brands, der formelt deltager. Dog kan Starcom bringe forstyrrelser i det billede. Mindshare kan også, men dette bureau er dog medlem af Group M, som også rummer Mediacom og Mediaedge:cia.

Reklamebudgettet var i konkurrence sidste år, og her genvandt BBDO og Kunde & Co opgaven – suppleret med Recommended på employer branding og Responsive på dialog.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club