5 danske bureauer leverer dommere til Cannes Lions

Peter Engholm,
journalist

Yderligere fem danskere er udpeget til at dømme ved Cannes Lions. De er plukket hos Hjaltelin Stahl, Robert/Boisen, Liquidminds, Advice og The Unicorn.

For to uger siden kunne Cannes Lions, via sin danske repræsentant TV 2, offentliggøre årets danske award-jurymedlemmer; Mette Jermiin fra Bacon og Morten Grubak fra Virtue.

Nu følger yderligere en håndfuld danskere – nemlig dem, der skal på arbejde i de såkaldte shortliste-juryer. Det er deres job at skille fårene fra bukkene og levere shortlister til award-juryerne, der herefter ser på hvilke arbejder, der er værdige til hhv. Grand Prix og løver.

Cannes Lions har i år 285 award-dommere samt 189 shortliste-jurymedlemmer. De skal bedømme to års indsendte arbejder, idet festivalen blev aflyst sidste sommer. I år er det en digital begivenhed.

Cannes Lions 2021 – danske dommere i shortliste-juryer

  • Lasse Vintersbølle, creative director, Hjaltelin Stahl – Industry Craft Lions
  • Signe Zacher Carlsen, chief creative, Advice – Direct Lions
  • Vibeke Nannerup, CEO & founder, Liquidminds – Social & Influencer Lions
  • Victor Petri, partner, head of activation, Robert/Boisen & Like-minded – Brand Experience & Activation Lions
  • Thomas Pries, kreativ direktør & partner, The Unicorn – Film Lions

Om det forestående juryarbejde siger Thomas Pries:

”Det bliver mega-hårdt, men også mega-interessant. Vi ser alt arbejde – og dermed også dét, ingen andre ser. Det shortlistede arbejde får alle at se, men vi ser hele bunken. Det er en kæmpegevinst, for der kan være ideer, der er for wack til shortlisten, men som kan være kreativt inspirerende – eller en god grundidé, der bare er dårligt eksekveret.”

Cannes Lions finder sted i perioden 21.-25. juni.