5 detail-kæder vælger nyt bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Meny, Kiwi, Spar, Min Købmand og Let-Køb skifter mediabureau oven på en omfattende pitch-proces.

Tidligere på måneden samlede Coop sine 4 brugskæder på 1 leadbureau, Konstellation & Republica. Dén stikker MEC nu – for så vidt angår antallet – idet mediabureauet har fået 5 detailkæder som ny kunde.

Dagrofa har over de sidste måneder gennemført, hvad de selv betegner som ”en omfattende pitch-proces”, og har nu i MEC fundet nyt mediabureau og strategisk samarbejdspartner for alle koncernen kæder – hvilket vil sige Meny, Kiwi, Spar, Min Købmand og Let-Køb .

Dermed afslutter Dagrofa samarbejdet med det Mediabrands-ejede BPN, der har være bureau for hele Dagrofa de seneste to år.

“Dagrofa har de sidste to år omstruktureret og digitaliseret marketingafdelingen, og har store ambitioner for fremtiden. Det betyder også, at der er brug for en bureaupartner, der både forstår retail og er en digital front-runner – det har vi fundet i MEC”, siger Christian Higraff, marketingdirektør for Meny, Spar, Min Købmand og Let-Køb.

Han uddyber

“MEC har, ligesom Dagrofa, fokus på hele kunderejsen, og der er store forventninger til, at der i fælleskab bliver udviklet en stærk omnichannel-tilgang, der definerer fremtidens marketingtilgang for Dagrofa-koncernen. Digitalt kommer til at fylde meget, men det er helheden og oplevelsen på tværs af alle kanaler, der er målet.”

Thomas Nolsøe, CEO hos MEC, udtrykker i samme pressemeddelelse sin begejstring for den store gevinst på følgende vis:

“Jeg tror, vores udfordre- og udviklings-DNA passer godt sammen, og Dagrofa er dermed lidt af en drømmekunde. Koncernen har høje ambitioner, spændende brands og en forventning til at skabe et nyt benchmark inden for retail-markedsføring; den vision deler vi nu sammen.”

Han tilføjer om samarbejdet, der officielt går i gang ved årsskiftet:

“Vi har lagt lige dele vægt på stærk daglig implementering og en udfordring af status quo. Vi har derfor en forventning om både at udfordre og blive udfordret af både Dagrofa og deres samarbejdspartnere. En af de ting, vi bringer til bordet, er stærke data-drevne strategier, der bl.a. gennem segmentering giver individuelle tilgange for hver enkelt butik og dennes nærområde.”